2014-05-27

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Den här veckan är temat fritt och jag har valt..

"Topp tio böcker på min önskelista"

Rebel Belle The Bronze Horseman (The Bronze Horseman, #1) Star Cursed (The Cahill Witch Chronicles, #2)

Rebel Belle - Rachel Hawkins
Jag har ännu inte läst något av Hawkins trots att första boken i hennes Hex Hall-serie stått och samlat damm länge i bokhyllan. Jag kommer förmodligen att läsa Hex Hall någon gång i framtiden, men just nu är jag mest sugen på den här nya serien. 

The Bronze Horseman - Paullina Simons
Åh, vill ha den här boken sååå mycket. Har bara hört en massa positivt och vill väldigt gärna läsa mer historical fiction. 

Star Cursed - Jessica Spotswood
Jag älskade första boken i serien och nu tycker jag verkligen det är dags att ta tag i uppföljaren. Är grymt nyfiken på hur det ska gå för Cate och systrarna. 

Since You've Been Gone To All the Boys I've Loved Before (To All the Boys I've Loved Before, #1) The Winner's Curse (Winner's Trilogy, #1)

Since You've Been Gone - Morgan Matson
Det här låter verkligen som den perfekta sommarboken! Har velat ha den sedan jag först hörde talas om den och alla fina recensioner har bara ökat mitt habegär. 

To All The Boys I've Loved Before - Jeny Han
En till bok som verkar perfekt nu till sommaren! Har bara hört en massa gott om den här också, så mina förväntningar är minst sagt höga. 

The Winner's Curse - Marie Rutkoski
Trots ganska medelmåttiga betyg är jag fortfarande grymt nyfiken på den här. Låter precis som en bok i min smak. 

Vicious The Program (The Program, #1) 

Vicious - V.E Schwab
När den här gavs ut hade jag inga som helst planer på att läsa den, men alla hyllande recensioner har fått mig att ändra mig. Nu vill jag verkligen läsa den!

The Program - Suzanne Young
I samband med släppet av den andra och sista boken påmindes jag om hur gärna jag vill läsa den här boken. Låter så spännande! Och att det är en duologi gör det hela ännu bättre. 

Froi of the Exiles (Lumatere Chronicles, #2) Quintana of Charyn (Lumatere Chronicles, #3)

Froi of the Exiles & Quintana of Charyn - Melina Marchetta
Förmodligen de två böcker som står alla, allra högst på önskelistan just nu. Längtar så efter att få återvända till Lumatere! 

//Frida

2 kommentarer:

  1. Tänk, inte en enda bok jag kände igen :-) Flera av dem hade i alla fall läckra omslag!

    SvaraRadera
  2. Rebel Belle är rktigt bra, tycker jag, och jag älskar The Program, Froi & Quintana. Och jag är rätt nyfiken på The Bronze Horseman, Vicious och Since You've Been Gone. Hoppas du får chansen att läsa dem här böckerna snart. :)

    SvaraRadera