2012-11-13

Nya YA-boksläpp 12/11 - 18/11

Reached (Matched, #3) Reached (Matched #3) - Ally Condie

After leaving Society and desperately searching for the Rising—and each other—Cassia and Ky have found what they were looking for, but at the cost of losing each other yet again: Cassia has been assigned to work for the Rising from within Society, while Ky has been stationed outside its borders. But nothing is as predicted, and all too soon the veil lifts and things shift once again.

In this gripping conclusion to the #1 New York Times-bestselling Matched Trilogy, Cassia will reconcile the difficulties of challenging a life too confining, seeking a freedom she never dreamed possible, and honoring a love she cannot live without.








Black City (Black City, #1)
Black City (Black City #1) - Elizabeth Richards

A dark and tender post-apocalyptic love story set in the aftermath of a bloody war.

In a city where humans and Darklings are now separated by a high wall and tensions between the two races still simmer after a terrible war, sixteen-year-olds Ash Fisher, a half-blood Darkling, and Natalie Buchanan, a human and the daughter of the Emissary, meet and do the unthinkable—they fall in love. Bonded by a mysterious connection that causes Ash’s long-dormant heart to beat, Ash and Natalie first deny and then struggle to fight their forbidden feelings for each other, knowing if they’re caught, they’ll be executed—but their feelings are too strong.

When Ash and Natalie then find themselves at the center of a deadly conspiracy that threatens to pull the humans and Darklings back into war, they must make hard choices that could result in both their deaths.



Fler nya boksläpp

Renegade (The Elysium Chronicles, #1)  Meant to Be  Flawed
Echo (Soul Seekers, #2)  Ashes of Twilight (Ashes Trilogy, #1)  Luminosity (The Raven Chronicles, #1)  Speed of Light (Fenestra, #3)
Just Remember to Breathe  Greta and the Goblin King (Mylena Chronicles, #1)  Witch World  Miss Fortune Cookie
Bad Hair Day (Kate Grable #2)  My Beautiful Failure  Sacred  Soul Screamers Vol. 2 : My Soul to Keep • Reaper • My Soul to Steal
Fitz  The Future We Left Behind (Point 4, #2)  Off Course (The A Circuit, #3)  Secrets and Lies


Vill läsa

Agnes: Lite stressad som jag är hinner jag inte göra en lika fin lista som Frida gjort nedan, men kan ändå nämna lite snabbt vilka jag är mest sugen på den här veckan och det är en del. Ashes of Twilight, Black City, Flawed, Just Remember to Breathe och Reached är väl dem jag främst vill läsa.

Frida: Just den här kategorin brukar bli väldigt lång för min del, och ganska rörig med för den delen, så hade tänkt prova på att skriva
på ett lite annorlunda sätt den här gången. Istället för att bara nämna böckerna jag vill läsa kommer jag lista de som jag är nyfiken på och skriva lite varför jag vill läsa dem också. 


Meant to be: Låter som en supergullig bok, och att den utspelar sig i London gör bara det hela ännu bättre. Hade gärna köpt hem den direkt, men har lovat mig själv att inte köpa fler böcker förrän efter jul, så får väl hålla mig tills dess. 
Renegade: Är lite nyfiken på den här. Enligt Goodreads verkar den vara en brokig blandning av alla möjliga genrer, och det kan förstås vara otroligt jobbigt, men lite nyfiken blir man allt. Kan det verkligen funka med så många genrer i ett?

Reached: Wihoo, äntligen kommer sista delen i Matched-trilogin. Är så grymt sugen på att läsa den, och jag gråter en skvätt över att jag inte får köpa den förrän efter jul, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.. hm, gillar inte det där uttrycket. Inte alls.  
Black City: En dystopisk berättelse med vampyrer och förbjuden kärlek, vilket låter sådär lagom originellt, men måste säga att jag är riktigt nyfiken på den ändå. Kanske för att omslaget är så otroligt snyggt? Och för att det är en dystopi. Älskar dystopier. Troligen min favoritgenre just nu.
Ashes of Twilihgt: Dystopi och steampunk i ett. Behöver jag säga mer? JAG VILL HA!
Just Remember To Breathe: En romantisk contemporary, vilken egentligen klassas som New Adult, en genre som jag blivit alltmer intresserad av, som jag tycke låter riktigt fin. Läggs definitivt till på listan över böcker jag vill köpa efter jul.
My Beautiful Failure: Inte en bok som ligger högst upp på listan och jag vill nog läsa lite recensioner innan jag bestämmer mig för om jag vill läsa den eller inte, men nyfiken är jag. 

Finast omslag

Agnes: Ashes of Twilight har riktigt fint omslag!

Frida: Black City har det vackraste omslaget den här veckan. Riktigt effektfullt. Tycker även att Ashes of Twilight har ett fint omslag. 

Vill inte läsa

Agnes: Är inte speciellt sugen på varken Off Course, Secrets and Lies eller Meant to Be.

Frida: Fitz, Off Course och Flawed är nog inga böcker som jag skulle tycka om. 

Fulast omslag

Agnes: Secrets and Lies och Miss Fortune Cookie...

Frida: Tråkigast den här veckan är helt klart Fitz, men fulast vet jag inte riktigt... Miss Fortune Cookie kanske? Men egentligen är inte det heller fult, utan egentligen bara tråkigt det också. 

1 kommentar: