2012-11-26

Nya YA-boksläpp 26/11 - 2/12

Touched (Sense Thieves, #1)Touched (Sense Thieves #1) - Corrine Jackson


Remy O’Malley heals people with touch—but every injury she cures becomes her own. Living in a household with an abusive stepfather, she has healed untold numbers of broken bones, burns,and bruises. And then one night her stepfather goes too far.

Being sent to live with her estranged father offers a clean start and she is eager to take it. Enter Asher Blackwell. Once a Protector of Healers, Asher sacrificed his senses to become immortal. Only by killing a Healer can a Protector recover their human senses. Falling in love is against the rules between these two enemies. Because Remy has the power to make Protectors human again, and when they find out, they’ll becoming for her—if Asher doesn’t kill her first.





Fler nya boksläpp:

Elixir (Covenant, #3.5) The Lucky Ones (Bright Young Things, #3) Lullaby (Watersong, #2) Wicked Fate
Revelations (Bloodlines, #3) Trust No One (The 39 Clues: Cahills vs. Vespers, #5) Deadwood Kiss me
Fragile Darkness (Midnight Dragonfly, #3) 


Vill läsa

Agnes: Den här veckan är det framför allt Touched som jag är mest nyfiken på. Elixir och Dödsritten (fast egentligen helst på engelska^^) ligger också på min vill läsa-lista. Annars känner jag mig inte direkt sugen på någon av böckerna den här gången.

Frida: Inte så många böcker den här veckan heller. Rätt skönt faktiskt eftersom det kom så sjukt många nya böcker i oktober. 

Touched: Den bok som jag är mest intresserad av den här veckan. Har inte läst så många böcker, om ens någon, om helare, så tror nog att det kan bli spännande. Tänker dock invänta lite recensioner innan jag bestämmer mig om jag vill köpa den eller inte. 
Elixir: Har ännu inte läst något av Jennifer L Armentrout, men efter allt gott jag hört om hennes böcker, så är jag väldigt intresserad av både serien som den här boken tillhör, och hennes andra serie Lux. 
Lullaby: Känns som det var väldigt nyss första boken i serien, Wake, släpptes, men i vilket fall är jag intresserad av att läsa serien. Gillar sjöjungfruberättelser!
Wicked Fate: Ratade den här direkt på grund av omslaget (tyckte inte att handlingen lät så intressant heller..), men sen såg jag betygen som den fått på goodreads och blev lite nyfiken ändå. Riktigt höga betyg än så länge, men eftersom den inte släppts på riktigt än kan det ju ändras. Får vänta och se helt enkelt. ^^ 
Dödsritten: Har boken hemma, på engelska, men har ännu inte läst. Ser dock väldigt mycket fram emot den eftersom Stiefvater skriver helt fantastiskt. 


Finast omslag

Agnes: Tycker faktiskt mest om omslaget till Deadwood^^ Gillar att det känns så överdrivet dramatiskt, fast egentligen beror det nog mest på att jag älskar träd. Elixirs omslag gillar jag väldigt mycket med.

Frida: Hm.. Står mellan Lullaby och Elixir. Tycker att båda är väldigt fina. 

Vill inte läsa

Agnes: Kiss Me, Revelations och The 39 Clues är nog inget för mig.

Frida: Revelations är jag inte alls intresserad av. Känner inte för att läsa en vampyrbok just nu och dessutom är det tredje delen i en serie.. The 39 Clues och Kiss Me fångade inte heller mitt intresse. 

Fulast omslag

Agnes: Kiss Me och The 39 Clues...! Haha, tror aldrig jag hade plockat upp dem om jag hittat dem. Otroligt tråkiga omslag!

Frida: Wicked Fate tycker jag har ett riktigt fult omslag, men omslagen till Revelations och The 39 Clues är inte mycket bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar