2013-04-23

Liebster Blog Award


Vi fick utmärkelsen av FridaFridas bokhylla. Supermånga tack! Vi tycker mycket om din blogg också! :) 

Utmärkelsen går ut på att man ska svara på 9 frågor och sedan skicka den 
vidare.

1. Vad ville du bli när du var liten? 

Agnes: Ville bli en del skumma och så här i efterhand väldigt tråkiga saker som optiker och nunna^^ 

Frida: Allt möjligt! Ändrade mig hela tiden. Ena dagen ville jag bli brandman, för att nästa dag vilja bli sjöjungfru. ^^ Tror dock att viljan att bli delfinskötare höll i sig längst.


2. Vad är du idag? 

Agnes: Nyfiken på allt vad livet har att erbjuda.

Frida: En glad liten prick som går sista året på gymnasiet. 

3. Vart vill du helst resa? 



Agnes: Australien. Vill så sjukt gärna åka dit.

Frida: Australien! Har alltid varit mitt drömresmål. London ligger också i topp på min lista. 

4. Var ser du dig själv om fem år? 

Agnes: Usch, svårt... Om man får drömma lite jobbar jag på något sätt med böcker eller konst eller både och. 

Frida: Sådana här frågor är så svåra... Förhoppningsvis har jag hunnit resa runt lite i världen (Australien!) och har börjat plugga vidare på någon trevlig högskola/universitet. Exakt vad det är jag pluggar till återstår att se. 

5. Rött eller vitt? 

Agnes: Vin? Inget. Om det gäller färg tycker jag nog bäst om rött.

Frida: Antar att det handlar om vin och i så fall inget av dem. Är det färg det är fråga om så säger jag en blandning, alltså rosa ;) 

6. Sommar eller vinter


Agnes: Hatar att frysa så helt klart sommar. Just nu längtar jag som en galning...

Frida: Sommar! Älskar allt som har med sommaren att göra. Förutom alla småkryp som helt plötsligt finns överallt.

7. Skog eller hav? 

Agnes: Älskar havet, men säger ändå skog. Har alltid känt mig dragen till skogen av någon anledning och en av mina drömmar är att någon gång bo ute i skogen eller åtminstone intill en stor skog.



Frida: Svårt, men det får nog bli hav. Har alltid älskat vatten och att simma. Ville ju som sagt bli sjöjungfru när jag var liten också, så havet borde passa mig bäst då. ^^ 

8. Vad gör dig ledsen? 

Agnes: Mycket, men som tur är finns det fler saker som gör mig glad.

Frida: Alldeles för många saker. 

9. Vad är det bästa du vet? 

Agnes: Min familj, mina fina vänner och pojkvännen är det bästa jag vet. Alla underbara böcker som finns, att skriva, måla och träna är annat som får mig att må bra.

Frida:  Mina underbara vänner och familj, resor, träning, böcker och tv-serier är några av de saker som gör mig väldigt glad och som jag tycker mycket om! 


Vi har sett den här utmärkelsen på så många bloggar den senaste tiden att vi inte riktigt kommer ihåg vilka som fått/inte fått, så istället för att skicka vidare den till specifika bloggar, skickar vi en stor kram till ALLA underbara bokbloggar som finns där ute. Ni förtjänar den här utmärkelsen allihop. 


// Agnes & Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar