2013-04-16

Nya YA-boksläpp 15/4 - 21/4

Taken (Taken, #1)
Taken (Taken #1) - Erin Bowman


There are no men in Claysoot. There are boys—but every one of them vanishes at midnight on his eighteenth birthday. The ground shakes, the wind howls, a blinding light descends…and he’s gone.

They call it the Heist.

Gray Weathersby’s eighteenth birthday is mere months away, and he’s prepared to meet his fate–until he finds a strange note from his mother and starts to question everything he’s been raised to accept: the Council leaders and their obvious secrets. The Heist itself. And what lies beyond the Wall that surrounds Claysoot–a structure that no one can cross and survive.

Climbing the Wall is suicide, but what comes after the Heist could be worse. Should he sit back and wait to be taken–or risk everything on the hope of the other side?



Fler nya boksläpp

 Dead Silence (The Body Finder, #4) Fyre (Septimus Heap, #7) True (Elixir, #3) What Really Happened in Peru (The Bane Chronicles, #1)
Furious The Symptoms of My Insanity Breath (Riders of the Apocalypse, #4) Game (Jasper Dent, #2)
The Grass Is Always Greener (Belles, #3)  Nobody's Secret Saeculum (Häftad med flikar) Time Riders 1 (inbunden)


Vill läsa:


Agnes: Är väldigt sugen på Dead Silence. Gillar serien riktigt mycket, även om det var ett tag sedan jag läste de två första böckerna; den tredje ligger fortfarande och väntar i hyllan på att få läsas. Taken är också en bok jag skulle vilja läsa.

Frida: Har längtat riktigt mycket efter att Taken skulle släppas. Omslaget är riktigt fint och handlingen låter spännande. Får aldrig nog av dystopier. 
What Really Happened in Peru och Furious ligger också högt upp på min lista.

Finast omslag

Agnes: Vet inte om jag tycker något av omslagen denna veckan är så speciellt, men Taken är rätt fint och jag gilar den härliga färgen på bladet hos Dead Silence.

Frida: Taken. Gillar hur trädet speglas i golvet och så är det fina färgtoner. 

Vill inte läsa

Agnes: Av någon skum anledning har jag de två första böckerna i Septimus Heap-serien, men de kommer troligtvis aldrig att bli lästa, så jag får väl säga Fyre.

Frida: Böcker som handlar om seriemördare, eller i det här fallet en seriemördares son, är nog inte något jag skulle plocka upp i första taget.. 

Fulast omslag


Agnes: What Really Happened in Peru. Trist!
Frida: Tror nog att jag gillar omslaget till Fyre minst den här veckan. 

1 kommentar:

  1. Jag är sjukt sugen på Taken, dock känns det som jag har en miljon andra böcker att läsa först :)

    SvaraRadera