2013-04-23

Minirecensioner x 2

Anna Dressed in Blood (Anna, #1)The Water Bride -  a Cas Lowood story by Kendare Blake

Den här novellen kom jag över i samband med YASH. Först tänkte jag inte läsa den eftersom den utspelar sig mellan Anna Dressed in Blood och Girl of Nightmares och jag har inte läst någon av dem, men såklart kunde jag inte hålla mig ifrån den. Kanske att den innehöll någon liten spoiler, men jag är ändå superglad att jag läste den för jag tyckte riktigt mycket om den! Särskilt språket och stämningen.


Novellen utspelar sig under Spring Break i någon stad nära havet. Cas och hans vänner, Thomas och Carmel, är där för att undersöka några mystiska dödsfall. Det är kanske inte världens mest spännande historia, men jag rycktes ändå med och den var rätt så kuslig på sina ställen. Blev helt klart mer pepp på att läsa Anna Dressed in Blood efter att ha läst The Water Bride, så sannolikheten är stor att den följer med redan vid nästa bokbeställning.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Harry Potter: The Prequel (Harry Potter, #0.5)Harry Potter: The Prequel (Harry Potter 0.5) by J.K. Rowling

Åh, vad jag älskar den här korta berättelsen! Det hinner inte hända mycket på de 4 sidorna, men själva känslan som finns i novellen är underbar. Och att få läsa om Sirius och James! En liten, liten del i mig önskar att Rowling ska skriva mer om tiden innan Harry, även fast hon själv sagt att hon aldrig kommer att göra det eftersom hon inte gillar prequels. Samtidigt tycker jag om att det inte finns något längre skrivet. Man får helt enkelt fantisera ihop det själv och det är inte så dåligt det heller.






// Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar