2014-03-10

Nya YA-boksläpp 10/3 - 16/3


Eleanor & Park - Rainbow Rowell

En oförglömlig berättelse om den första kärleken mot alla odds! 

Parks tråkiga tillvaro förändras när Eleanor hamnar bredvid honom på skolbussen. Rödhårig, storvuxen och konstigt klädd passar hon inte in. Men de funkar tillsammans. De möts i musiken, i serierna och en längtan bort. En oförglömlig berättelse om den första kärleken mot alla odds!












The Mirk and Midnight HourThe Mirk and Midnight Hour - Jane Nickerson 



A Southern girl. A wounded soldier. A chilling force deep in the forest.
All collide at night’s darkest hour.

Seventeen-year-old Violet Dancey has been left at home in Mississippi with a laudanum-addicted stepmother and love-crazed stepsister while her father fights in the war—a war that has already claimed her twin brother. 
When she comes across a severely injured Union soldier lying in an abandoned lodge deep in the woods, things begin to change. Thomas is the enemy—one of the men who might have killed her own brother—and yet she's drawn to him. But Violet isn't Thomas's only visitor; someone has been tending to his wounds—keeping him alive—and it becomes chillingly clear that this care hasn't been out of compassion. 
Against the dangers of war and ominous powers of voodoo, Violet must fight to protect her home and the people she loves.




Fler nya boksläpp

Ruins (Partials Sequence, #3) Strange Sweet Song Promise of ShadowsLiv, Forever
The Shadow Prince (Into the Dark, #1) Ask Again Later Sky Raiders (Five Kingdoms, #1) Kissing in Italian (Flirting in Italian, #2)
The Edge of the Water (Saratoga Woods, #2) Don't Even Think About It Resistance (Replica, #2) The Voice inside My Head
The Secret Side of Empty Hope Is a Ferris Wheel Pretty Little Things Cured (Stung, #2)
Never Ending Mindscape (The Ability, #2) 

Vill läsa

Frida: Många böcker även den här veckan, men bara två böcker som jag är riktigt nyfiken på. Eller egentligen bara en, eftersom den andra är sista delen i en serie jag ännu inte påbörjat...
The Mirk and Midnight Hour: Fairy tale retellings ligger mig varmt om hjärtat och därför är det inte konstigt att just den här fångade mitt intresse. Det är en retelling av "Tam Lin", som jag visserligen aldrig hört talas om tidigare, men som utifrån beskrivningen låter mycket lovande. 
Ruins: Sista delen i en sci-fi/postapokalyptisk-serie jag hört mycket gott om. Har första delen hemma och om jag gillar den kommer jag förmodligen att köpa hem del två och tre också.

Agnes: Hittade ett antal böcker den här veckan som jag blev nyfiken på, bland annat Strange Sweet Song, The Voice Inside My Head, The Mirk and Midnight Hour och Liv, Forever.

Finast omslag

Frida: Jag är väldigt förtjust i omslaget till Eleanor & Park. Så enkelt, men så snyggt! Är otroligt glad att Berghs förlag valt att behålla originaldesignen.

Agnes: Tycker om omslaget till The Shadow Prince.

Vill inte läsa

Frida: Många! Bland annat Never Ending, Kissing in Italian, Strange Sweet Song och Pretty Little Things.

Agnes: Kissing in Italian och Don't Even Think About It.

Fulast omslag

Frida: Tror att jag väljer omslaget till Resistance. Eller kanske Never Ending? Det är egentligen inget fel på själva grundidén, men fonten och placeringen av den. Usch. Förstör ju alltihop.

Agnes: Don't Even Think About it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar