2014-03-14

TBR Jar

För ett par dagar sedan lade booktubern Little Book Owl upp en video om sin TBR Jar och jag blev väldigt sugen på att testa själv. Jag vet att TBR Jar-konceptet funnits väldigt länge och jag har själv provat det för länge sedan. Då misslyckades jag totalt, men jag tycker att Catriona hade väldigt bra "regler" kring idén och jag tror att de skulle passa mig bättre än originalkonceptet. Till exempel måste man göra sig av med boken man plockat ur burken om man inte vill läsa den. Perfekt för mig som verkligen måste göra något åt min enorma TBR. 

Är ni nyfikna på mer detaljerad information om projektet rekommenderar jag att ni tittar på Catrionas video: 


Jag återkommer med vilka regler jag själv kommer att ha när jag färdigställt min egen TBR Jar. Det lär ta ett tag eftersom jag har 200+ olästa böcker i bokhyllan... 

//Frida

4 kommentarer:

  1. Åh, gjorde precis här om dagen som Catorina!

    SvaraRadera
  2. Jag är lite sugen på att ge det en chans. Det låter kul!

    SvaraRadera
  3. Ska lätt testas när jag är tillbaka i sverige =)

    SvaraRadera
  4. Otroligt rolig grej, och skulle nog också behövas.. måste helt enkelt testa! :)

    SvaraRadera