2014-03-24

Nya YA-boksläpp 24/3 - 30/3


Dödens trubadur - Fredrik Lindblom

Efter att ha stulit en bit bröd till sin svältande hund tvingas två barn fly för sina liv. Jagade av stadsvakter, med höjda svärd och spjut, tar de sin flykt till den väldiga Suspiriaskogen. Vilse och utmattade stöter de på den mest osannolika av personer - en ung, fager trubadur med till synes oanade krafter. Mötet med trubaduren blir början på ett hisnande äventyr med löften om trygghet och en bättre morgondag - men gör de rätt i att lägga sina liv i händerna på en främling? Och vad menar han med att de är De utvalda? Dödens trubadur är ett svenskt illustrerat fantasyäventyr och den fristående fortsättningen på Röd skymning. Istället för krig och blodiga slag skildrar detta äventyr en annan, tidigare outforskad sida av världen Ascentoria - en sida där magiska ting och främmande väsen tycks spela en betydande roll.






The Thousand-Dollar Tan Line (Veronica Mars, #1)
The Thousand-Dollar Tan Line (Veronica Mars #1) - Rob Thomas, Jennifer Graham


From Rob Thomas, the creator of the television series and movie phenomenon Veronica Mars, comes the first book in a thrilling mystery series that picks up where the feature film left off. 

Ten years after graduating from high school in Neptune, California, Veronica Mars is back in the land of sun, sand, crime, and corruption. She’s traded in her law degree for her old private investigating license, struggling to keep Mars Investigations afloat on the scant cash earned by catching cheating spouses until she can score her first big case.

Now it’s spring break, and college students descend on Neptune, transforming the beaches and boardwalks into a frenzied, week-long rave. When a girl disappears from a party, Veronica is called in to investigate. But this is no simple missing person’s case; the house the girl vanished from belongs to a man with serious criminal ties, and soon Veronica is plunged into a dangerous underworld of drugs and organized crime. And when a major break in the investigation has a shocking connection to Veronica’s past, the case hits closer to home than she ever imagined.

Fler nya boksläpp

Nearly Gone Soul Screamers, Volume Four: With All My Soul\Fearless\Niederwald\Last Request Daughter of Chaos (Red Magic, #1) The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender
Stay Where You Are And Then Leave Where the Rock Splits the Sky Witchfall The Mark of the Dragonfly
Wanderers (Wasteland, #2) The Unfairest of Them All (Ever After High, #2) The Cracks in the Kingdom (The Colours of Madeleine, #2) The Summer of Letting Go
The Winter Horses Silver A Phantom Enchantment (Unbound, #3) Battle of the Beasts (House of Secrets, #2)
Storm (The SYLO Chronicles, #2)

Svenska böcker/översättningar

Skuggan av Anna Omslagsbild: Make it stort Omslagsbild: Det handlar om dig


Vill läsa

Frida: En hel del nya engelska boksläpp den här veckan, men inte så många som fångar mitt intresse. De svenska böckerna däremot. Vill ha allihop! 
Dödens trubadur: Den fristående fortsättningen på Röd Skymning. Är supermegataggad på att läsa den här! Låter verkligen som att det skulle kunna bli en ny favorit. Fick hem mitt recensionsexemplar i fredags, så den kommer att bli läst så fort jag avslutat The Book Thief. Kan knappt vänta! 
The Thousand Dollar Tan Line: Tv-serien Veronica Mars är en stor favorit hos mig, så självklart vill jag läsa den här boken som är en slags fortsättning på filmen som kom ut förra veckan. 
Skuggan av Anna: En ny thriller av författaren bakom Sanningen om Alice. Tycker att den låter mycket spännande! 
Make it stort: Sista delen i den underhållande serien om skådespelerskan Filippa. Jag har redan ställt mig i kö på bibblan, men det är ett par före mig, så det lär tyvärr dröja ett tag innan jag får veta hur det hela slutar..  
Det handlar om dig: En bok som jag sett väldigt mycket fram emot. Bad mitt bibliotek att köpa hem den, men än så länge verkar inget ha hänt. Trist! Tycker faktiskt det är väldigt konstigt att de inte redan lagt en beställning eftersom det pratats väldigt mycket om boken. 


Finast omslag

Frida: Dödens trubadur! Älskar illustrerade omslag!

Vill inte läsa

Frida: Många som inte fångade mitt intresse den här veckan. Bland annat Daughter of Chaos, Storm, Silver och Wanderers

Fulast omslag

Frida: Finns många kandidater den här veckan. Storm eller Split the Sky får nog bli mitt svar. Tycker att de ser väldigt photoshoppade ut båda två. 

2 kommentarer:

  1. Dödens trubadur står högt på min önskelista just nu!

    SvaraRadera
  2. Jag älskade Dödens trubadur, hoppas du kommer att tycka om den! :)

    SvaraRadera