2014-03-18

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckans tema är:
"Topp tio böcker på min TBR för våren"

Jag är inte en person som anpassar mitt läsande efter årstider direkt. Visst kan det vara mysigt att läsa någon somrig contemporary på sommaren, men för det mesta väljer jag böcker efter vad jag är sugen på just då, snarare än efter årstid.

Här är böckerna som jag hemskt gärna vill läsa inom den närmsta framtiden: 

These Broken Stars (Starbound, #1) The Demon King (Seven Realms, #1) Furies of Calderon (Codex Alera, #1)
Mind Games (Mind Games, #1) The Summer of Skinny Dipping (Summer, #1) Safirblå (Ädelstens trilogin, #2)
The Clockwork Scarab (Stoker & Holmes, #1) The Darkest Minds (The Darkest Minds, #1) 
Shatter Me (Shatter Me, #1) The Book Thief

//Frida




4 kommentarer:

  1. Boktjuven borde jag ha läst för länge sedan, jag har tänkt läsa den alldeles för länge nämligen.. ;)

    SvaraRadera
  2. Boktjuven och Safirblå är fantastiskt braa båda två! :)

    SvaraRadera
  3. Boktjuven är en fantastisk bok :)

    SvaraRadera
  4. Safirblå och Boktjuven är två bra böcker :-)

    SvaraRadera