2015-02-11

Läs-a-lot

Idag börjar Läs-a-loten (#läsOSalot) som Anna, Anna och Beate håller i och eftersom jag älskar läs-a-lots ska jag självklart vara med. Den här gången kommer det, utöver själva läs-a-lot-delen, dessutom att vara någon typ av utmaningsgrenar som man kan genomföra om man vill. Spännande! 

Temat är böcker som man har velat läsa länge, vilket passar mig alldeles utmärkt då jag försöker minska antalet olästa böcker i bokhyllan. För mer information om läs-a-loten kan ni titta in här, här och här. Den börjar som sagt idag och slutar om en vecka, alltså den 17:e. 

Här är min preliminära TBR för veckan: 

The Winner's Curse (The Winner's Trilogy, #1) Winter Queen (Fairy Queens, #1) Spökstaden How I Live Now

Jag läser för tillfället All Fall Down av Ally Carter och Prismagalaxen - den spruckna planeten av Ingrid Remvall och eftersom jag ogillar att börja på nya böcker innan jag avslutat redan påbörjade, kommer jag förmodligen att fortsätta med dem, även om de kanske inte helt passar in på temat. Men sedan ska jag ta tag i min "riktiga" TBR. 

Jag kommer som vanligt att skriva ett avslutningsinlägg här på bloggen för att sammanfatta hur det gick, men under läs-a-loten hittar ni mig på twitter (@loveliciouzz). 

Hoppas att det är många som ska delta! Jag är så pepp! :D

//Frida

6 kommentarer:

  1. Verkar kul det där! Lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. lycka till! :D jag själv deltar inte, men passar på att läsa hyllvärmare ändå och har även ett eget tema denna vecka: läsa rosa/röda böcker, lite som ett alla hjärtans dag-fast-veckotema istället, haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Synd att du inte ska vara med, men jag tycker att ett alla-hjärtans-dag-veckotema låter riktigt roligt det med. Lycka till! :D

      Radera
  3. Spökstaden skall jag försöka läsa snart. Lycka till med dina böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du tycker om den! Tack! :)

      Radera