2015-02-17

TAGG: BOOKENTINES DAY, A VALENTINES TAG!

Tack så jättemycket för taggen Pia


Taggens regler:
1. Thank the person who tagged you and make sure to put the picture in your post.
2. Answer the questions.
3. Tag some people!

Frågorna: 

1. My OTP (One True Pairing)
Åh, så himla svårt! Har så många. Men säger Veronica och Logan från Veronica Mars-böckerna. Tror faktiskt att det kan ha varit mitt första OTP.

2. My favorite ship to ship
Bara svåra frågor i den här taggen, haha. Räknas det som ship även om karaktärerna inte ens träffat varandra? För jag shippar Daenerys och Jon Snow ganska så väldigt mycket. Ni vet Fire and Ice. Jag tror det kan bli något där. ^^ Men än så länge är det lååångt borta. I alla fall i tv-serien. 


3. Favorite LGBTQ ship
Jag har precis som Pia läst väldigt få LGBTQ-böcker, så jag har inte så många att välja mellan, men Vanessa och Linnéa från Engelsforstrilogin är mitt självklara val. 

4. Favorite YA Contemporary romance book
Har jag ens läst någon bok som räknas som contemporary romance...? *kikar i bokhyllan och goodreads* Jo, några stycken fanns där allt. Väljer nog Det handlar om dig av Sandra Beijer. Den var fin. 

5. Favorite ship from a book that isn't Contemporary romance
Valde ju en icke-contemporary ship på översta frågan, så kör på min favorit-contemporary-ship här istället. Taylor och Jonah från Jellicoe Road

6. Favorite friendship
Harry, Ron och Hermione är det självklara valet för mig här. Alltid.



7. Top book boyfriend/girlfriend of all time
Men åh! Hur svårt?! Kanske Tobias från Divergent, men jag vet inte. Känns inte som att det finns någon självklar. Finns många jag tycker om, men ingen som jag känner - han!

8. Three other book boyfriends/girlfriends because we all know you can't have just one
Peeta från Hunger Games. Jonah från Jellicoe Road. Po från Graceling. 

9. The Character I wish was my valentine
Åh, jag vet verkligen inte. Får jag säga pass? Jag vill ju inte sno åt mig någon annans Valentine.. ^^ 

10. The character I wich I could spend Valentines Day with sulking over tha fact that we don't have dates. (Book character I wish was my best friend)
Vanessa från Engelsforstrilogin. Fast troligtvis hade hon haft en dejt, haha. Men hade i alla fall gärna haft henne som bästa vän. 



11. Most painful ship to ship (because they don't end up together, or they never could, or one of them dies, etc.)
Varning för spoiler! Markera texten för att läsa. Tris och Tobias. Dör lite varje gång jag tänker på det där slutet. 

12. Favorite love triangle
Ogillar kärlekstrianglar starkt, så jag undrar om jag verkligen har någon favorit. Nej, jag kommer verkligen inte på någon. 

13. A villian you secretly love
Voldemort! Haha, nej. Aldrig. Kan inte komma på någon annan än Klaus från The Vampire Diaries. Men det är ju egentligen bara från tv-serien och inte böckerna... 


Alla hjärtans dag har redan varit, men jag tycker att det här är en så rolig tagg att jag taggar ALLA som vill göra den! :) 

//Frida

2 kommentarer:

  1. Åh Klaus. Förresten alla de där original killarna är inte fel eller jo Finn men det är ju en annan historia ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är sant. Gillade aldrig Kol särskilt mycket, men Klaus och Elijah ;)

      Radera