2015-02-01

Månadssammanfattning: Januari



Lästa böcker: 6
Seriealbum/noveller: 3
Recenserade böcker: 3
Omläsningar: 2
Antal sidor: 1312

Svenska böcker: 5
Engelska böcker: 4

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 1 (Eftersom det är oklart om det kommer fler böcker i Sofia Nordins serie, väljer jag att räkna den som avslutad.) 

Bästa bok: Hela Sofia Nordins serie
Månadens överraskning: Of Fire & Ash - Amber Argyle
Månadens besvikelse: Stone of Destiny (Tha Danaan Trilogy, #2)

Favoritcitat: 


Skrattat så jag fått ont i magen till: Sword Princess Amaltea Bok 1 
Gråtit amazonfloden till: As They Slip Away (novell i The Future Collection) 

Kommentar

Äntligen har jag kommit igång med läsningen igen! Har inte läst så här många böcker under en månad sedan... förra januari? Anyway, hoppas verkligen att det håller i sig. Jag har läst en hel massa bra den här månaden. Till exempel alla böcker (som finns utgivna än så länge) i Sofia Nordins fantastiska postapokalyptiska serie, Beth Revis awesomiga sci-fi novellsamling och en helt underbar prequelnovell i Argyles Fairy Queens-serie. Och inte att glömma - första delen i Natalia Batistas underhållande Sword Princess Amaltea serie. Blir helt lycklig av att tänka på hur många bra böcker jag hann med i januari. Hoppas att februari bjuder på minst lika många! 

Lästa böcker

Of Fire and Ash (Fairy Queens, #1.5) - Amber Argyle
The Girl & The Machine - Beth Revis
En sekund i taget - Sofia Nordin
The Future Collection - Beth Revis
Spring så fort du kan - Sofia Nordin
Som om jag vore fantastisk - Sofia Nordin
Sword Princess Amaltea Bok 1 (Sword Princess Amaltea #1) - Natalia Batista

Februari TBR

All Fall Down (Embassy Row #1) Cirkeln (Engelsfors, #1) The Winner's Curse (The Winner's Trilogy, #1) Winter Queen (Fairy Queens, #1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar