2015-04-06

Nya YA-boksläpp 6/4 - 12/4

Vit som snö (Lumikki Andersson, #2) - Salla Simukka

Lumikki Andersson befinner sig i ett sommarhett Prag. På ett café kommer en tjej fram till Lumikki och påstår sig vara hennes halvsyster. Eftersom Lumikki misstänker att föräldrarna döljer något om släktens historia för henne, blir hon intresserad.


Tjejen lyckas lura med sig Lumikki till ett religiöst möte, och hon blir indragen i en sekt som är mitt uppe i planeringen av sitt kollektiva självmord. Lumikki tvingas springa för livet genom Prags gator och kyrkogårdar för att förhindra den stora tragedin. I uppföljaren till Röd som blod är oskulden allt annat än vit som snö.







Fler nya böcker

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda None of the Above  Lies I Told The Queen of Bright and Shiny Things
Watch the Sky Zeroboxer Miss Mayhem (Rebel Belle, #2) Kissing Ted Callahan (and Other Guys)
The Grace of Kings (The Dandelion Dynasty, #1) Ask the Dark I Am Her Revenge Don't Stay Up Late (Fear Street Relaunch, #2)
The End Game Empire of Night (Age of Legends, #2) Nova and Quinton: No Regrets (Nova, #3) Fig
When You Leave The Trap Anastasia and Her Sisters The Truth About Us
Palace of Lies (The Palace Chronicles, #3) Skandal (Sekret, #2) Before Tomorrowland The Detective's Assistant
Gabe Johnson Takes Over Only Ever Yours One Thing Stolen

Mina tankar
Den här veckan släpps Vit som snö, fortsättningen på Röd som blod, som jag läste förra året och tyckte otroligt mycket om. Har längtat halvt ihjäl mig efter uppföljaren och nu äntligen är den här. Ska bli så spännande! Annars är jag lite smått nyfiken på Miss Mayhem och Skandal, men de är båda fortsättningar på böcker jag ännu inte läst, så det lär dröja innan de blir lästa. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar