2015-04-28

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckan tema är:
Top Ten Books Which Feature Characters Who have lost someone

Precis som förra veckan är det här ett väldigt svårt tema eftersom det finns så många böcker att välja bland. Jag tror nämligen att huvudkaraktären i nästan alla mina favoritböcker förlorat någon - allt från vänner och familjemedlemmar till den stora kärleken. För att undvika spoilers kommer jag inte skriva en kommentar till varje bok, så som jag brukar göra, utan jag nöjer mig med att visa omslagen den här veckan. 

Jellicoe Road Sagoberättaren Code Name Verity (Code Name Verity, #1)

Eld (Engelsfors, #2) Catching Fire (The Hunger Games, #2) Divergent (Divergent, #1)
The Book Thief A Game of Thrones (A Song of Ice and Fire, #1) Finnikin of the Rock (Lumatere Chronicles, #1)

Harry Potter: The Complete Series

//Frida

5 kommentarer:

  1. Håller med om väldigt många av dem här (de jag läst) men tänkte också på Jandy Nelsons böcker Himlen börjar här och Jag ger dig solen som också handlar om att förlora någon. Speciellt den senare tycker jag är väldigt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag har varken läst Himlen börjar här eller Jag ger dig solen, men jag har båda hemma så planerar att läsa dem snart. Har hört väldigt mycket fint om dem. :)

      Radera
  2. Har läst hälften av dessa och av dem som jag inte läst så står hälften på vill-läsa listan. Det är väl ett ganska vanligt tema, att någon mister någon, förmodligen är det tacksamt att skriva om eftersom det oftast griper tag i en.

    SvaraRadera
  3. Svar: Åhh,taaack så jättemycket, Frida! :D <3 Din kommentar gjorde min dag! :D

    SvaraRadera
  4. Tror många vill skriva om det, det berör ju ofta starkt.

    SvaraRadera