2015-04-04

Nytt i bokhyllan: Kindle Edition

Det är farligt med alla daily och monthly deals som finns på Amazon. Speciellt när det bara krävs ett endaste litet klick för att få boken levererad till sin Kindle. Förstår ni hur svårt det är att inte klicka när en bok du har velat läsa i en mindre evighet kostar mindre än tio kronor? Det är i princip omöjligt. På grund av detta har min e-boksamling växt enormt de senaste månaderna. 

Dorothy Must Die (Dorothy Must Die, #1) A Perfect Mess (A Perfect Secret, #1) V is for Virgin (V is for Virgin #1) The Body Electric
Endless Knight (The Arcana Chronicles, #2) The Treatment (The Program, #2) Inside Out and Back Again The Future Collection
The Princess in the Opal Mask (The Opal Mask, #1) Wicked (A Wicked Saga, #1) Steelheart (Reckoners, #1) Talented (Talented Saga, #1)
Uninvited (Uninvited, #1) Sea of Shadows (Age of Legends, #1) Panic Keeper of the Lost Cities (Keeper of the Lost Cities, #1)
From the Wreckage (From the Wreckage, #1) Out of Ruins (From the Wreckage, #2) All That Remains (From The Wreckage, #3) Maybe Someday (Maybe, #1)
Pandemonium (Delirium, #2) Cruel Beauty The Taking (The Taking, #1) Jackaby (Jackaby, #1)
Gates of Thread and Stone (Gates of Thread and Stone #1) The Girl of Fire and Thorns (Fire and Thorns, #1) Sabriel (Abhorsen, #1) Not a Drop to Drink (Not a Drop to Drink, #1)
Defiance (Defiance #1) The Burning Sky (The Elemental Trilogy, #1) Attachments Eleanor & Park
Sinner (The Wolves of Mercy Falls, #4) Hidden (Dragonlands, #1) Hunted (Dragonlands, #2) Season of Wonder (The Remnants, #1)
In the After (In the After, #1) World After (Penryn & the End of Days, #2) Coin Heist Dare You To (Pushing the Limits, #2)
Crash into You (Pushing the Limits, #3) The Bone Season (The Bone Season, #1) The Bronze Horseman (The Bronze Horseman, #1) To All the Boys I've Loved Before (To All the Boys I've Loved Before, #1)

En ganska härlig blandning faktiskt, men jag får lite ångest över att det är så många. Vågar inte ens tänka på hur många olästa böcker jag har nu, om man räknar både mina fysiska böcker och mitt Kindle-bibliotek. Uttrycket så många böcker, så lite tid stämmer verkligen in på min situation just nu. Eller så många böcker, så dålig prioritering...

Har ni läst någon av böckerna? Vilken/vilka borde jag prioritera? :) 

//Frida

6 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt med så mycket nya böcker. Jag har läst en del av dem och rekommenderar särskilt; Steelheart, Keeper of the Lost Cities, Pandemonium, Cruel Beauty(!), The Burning Sky och In the After. Dessutom är jag väldigt nyfiken på Wicked, Jackaby och Sabriel så jag skulle gärna se en recension på någon utav dem. :) Hoppas du gillar dina nya böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska definitivt flytta upp dem på min TBR-lista! Är speciellt nyfiken på Cruel Beauty eftersom det var länge sedan jag läste en retelling. Och jag gissar att utropstecknet står för att den är extra bra? ;)

      Radera
  2. Vad mycket roliga böcker! Bor du i Sverige? Hur fungerar det att handla från Amazon då? Tänker på det här med skatter och hur man betalar för köpen, går det via faktura eller kort? Typ tusen frågor men jag vill gärna börja handla från Amazon men vet inte hur det ska gå till :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag bor i Sverige och det är superlätt att handla från amazon. I alla fall e-böcker. ^^ Det går dock bara att handla från amerikanska amazon och inte brittiska. Vet inte varför det är så, men det är oftast billigare på amerikanska amazon så det spelar egentligen ingen roll. Jag betalar med kort och har aldrig varit med om några problem. Har du kortuppgifterna sparat på ditt amazonkonto är det bara att trycka på "buy with 1 click" så levereras boken direkt till din kindle-enhet och pengarna brukar dras från kontot inom en dag. Har du inget kort sparat kommer du att skickas till en sida där du kan skriva in kortuppgifterna. Det går att ta bort dem igen sedan om man inte vill att uppgifterna ska sparas, men då får man fylla i nytt varje gång man ska köpa något. Skatten är redan inräknad i priset så det tillkommer inget extra. Det priset som står är alltså det som gäller. Hoppas att det hjälpte! Undrar du något mer är det bara att fråga :)

      Radera
    2. Tack så mycket för ditt svar!! Tack för att du tog dig tid :) Handlar du via Kindle-appen? Eller kör du via nätet?

      Radera
    3. Jag har faktiskt bara handlat på nätet än så länge :)

      Radera