2013-08-26

Första Divergent trailern!

Igår släpptes den första riktiga trailern till Divergent och jag kan bara säga wow. Det ser riktigt, riktigt bra ut med tanke på att de avslutade filminspelningen väldigt nyss. Inte lätt att sätta ihop en snygg trailer så snabbt.


Många av mina favoritscener ur boken finns med i trailern - samtalet mellan Tris och Tori, när Tris hoppas från taket, capture the flag, Four's fear landscape, när Tris hoppar på tåget, träningsscenerna, knivkastarscenen...

Jag tycker också att castingen verkar lyckad. Var lite tveksam till Shailene Woodley som Tris, men utifrån det man såg i trailern tycker jag att hon passar alldeles utmärkt. Gillar också Theo James som Four. Tycker faktiskt att det är bra att de valt att låta honom vara äldre än han är i boken. 

Filmen går upp på bio den 21 mars 2014 och jag ser galet mycket fram emot det. Hoppas verkligen att filmen lyckas leva upp till mina förväntningar. 

Vad tycker ni om trailern? Bättre eller sämre än ni trott? Har ni några favoritscener? 

// Frida

18 kommentarer:

  1. Alltså förlåt att jag är så ytlig, men HERREGUD va four är snygg var typ det enda jag kunde tänka på när jag såg trailern ;) haha!

    Längtar supermycket!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är inte den enda som tycker det. ;)

      Jag också! Hoppas att den lever upp till de höga förväntningarna bara.

      Radera
  2. Gillar inte helt Theo som Four. I mitt huvud passar han inte men Shailene som Tris är perfekt! :) Ser fram emot filmen, men är lite rädd för att jag kommer bli besviken eftersom boken var så otroligt bra, haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner samma sak. Älskade boken något otroligt och man vet att det aldrig blir riktigt samma sak när den filmatiseras. Har ändå höga förhoppningar i och med att trailern är så bra :)

      Radera
  3. Jag är lite tveksam till Shailene som Tris och Theo som Four, men tror att det blir bra ändå De ser ungefär som jag tänkt mig karaktärerna så vi får se vad jag tycker om dem sen. Jag gillar trailern och vill se filmen typ nu :) Hoppas att den är så bra som den verkar för boken är väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du känner att de passar som karaktärerna när du väl ser filmen. Är ju alltid lite tråkigt när man inte tycker att skådespelarna passar.

      Det hoppas jag också! :)

      Radera
  4. Åh jag blev positivt överraskad även om jag inte riktigt gillar Theo som Four men vi får se :) Jag längtar massor tills filmen kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också! Ska bli så spännande att se hur den gör sig som film :)

      Radera
  5. Jag älskade trailern! När jag såg den fick jag rysningar i hela kroppen för att den är så himla underbar. Jag tycker att Theo gör ett bra jobb som Four - även om han inte helt ser ut som jag hade tänkt mig som Four, men jag är ändå nöjd. Shailene är ja lite mer tveksam mot men jag tycker att hon har gjort ett underbart jobb bara om man ser trailern. Hoppas däremot att filmen blir lika bra som boken - boken var helt fantastisk och jag hoppas att samma stämning finns i filmen som i boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Verkar vara många som tycker att Theo James inte passar, men jag gillar honom. Jag var också tveksam mot Shailene först, men trailern övertygade mig att hon kommer bli hur bra som helst som Tris.

      Hoppas jag också. Det är ju svårt att lyckas fånga boken perfekt, men jag hoppas och tror att filmatiseringen kommer att göra boken så mycket rättvisa som möjligt.

      Radera
  6. UUUUUGGGGHHHHHH BUT NO VARFÖR ÄR DET ÄLDRE ÄLSKAR SHAILENE MEN UUUGHHH FOUR ÄR SÅ GAMMAL... Hade hellre sett Max Irons eller Drew Roy som Four, men whatchu gonna do... Hoppas filmen blir bra iallafall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, många som inte tycker om Theo som Four bara för att han är äldre. Bara jag som tycker att han passar perfekt och som gillar att han är äldre. ^^

      Hoppades också på Drew Roy ett tag, men nu när jag sett Theo James tycker jag att Drew ser alldeles för "mesig" och ung ut.

      Hoppas att du kommer att gilla filmen ändå. :)

      Radera
  7. Jag är en av dem som inte gillar han som spelar Four, vill inteee att han ska vara äldre. Förstör liksom bilden jag fått av honom! Men längtar till tusen att se filmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag verkar vara den enda som gillar att han är äldre ^^ Hoppas att du kommer att tycka om filmen ändå. :)

      Radera
  8. Wow, den ser ju riktigt bra ut! Nu är jag extremt taggad till filmen :D

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Samma här! är så pepp på filmen :D

      Radera