2013-08-31

Pulse It


För några veckor sedan snubblade jag över en sida vid namn Pulse It. Det är ett slags online community för personer som älskar YA, där man kan läsa utdrag ur böcker, men också hela böcker. Och allt är självklart gratis. Varje vecka finns det en ny bok som man kan läsa och den här veckan som gått har det varit Jonathan Maberrys Rot & Ruin. Exempel på tidigare böcker är Clockwork Angel, Burn for Burn och Hush Hush. 

Jag tycker att det är en väldigt rolig idé att varje vecka låta sina medlemmar läsa en bok helt gratis. Det är också positivt att det är relativt aktuella böcker också och inte bara en massa gamla klassiker. Böckerna och utdragen kan läsas antingen direkt på hemsidan eller genom mobiltelefon/surfplatta, så det borde vara perfekt för er som gillar e-böcker. 

Jag är själv medlem och väntar spänt på att det ska komma en bok som intresserar mig. Hade gärna läst Burn for Burn när den fanns, men tyvärr hade jag så mycket annat den veckan att det aldrig blev av. 

// Frida

6 kommentarer:

  1. Jag upptäckte pulseit i juni och tycker det är verkligen en jättebra idé. Finns oftast ett par böcker per månad som man vill läsa och inte behöver sätta några pengar på. Är ganska nyfiken på vilka böcker september bjuder på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, finns det fler än en bok som man kan läsa? Det har jag helt missat. Trodde bara att det fanns en. Då är det ju ännu bättre :D

      Radera
  2. En jättebra idé. Jag får ta och kolla in det och se om det är nåt för mig :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Verkar som en väldigt bra idé för en hemsida. Försökte däremot bli medlem, men det verkade inte fungera. Vet du om de har någon mail som man kan kontakta de på? Hittade nämligen ingen på hemsidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad konstigt. För mig var det inga problem. Kan tyvärr inte heller hitta någon mail att kontakta dem på, men du kanske kan prova att kontakta dem på deras twitter eller facebook om du har det? Eller prova igen då det kanske var något tillfälligt fel? Hoppas att det löser sig! :)

      Radera