2013-08-17

Nytt i bokhyllan!

Jag lovade mig själv efter mitt senaste "nytt i bokhyllan"-inlägg att inte skaffa hem fler böcker förrän jag läst i alla fall några av de jag köpt senast, men det har väl gått sådär. Jag har inte läst en enda av dem, men har ändå köpt nya böcker... Jag förstår inte varför det är så svårt att sluta skaffa hem böcker. Allt annat går hur bra som helst, men med böcker fungerar det aldrig.. -.- 

Här är i alla fall böckerna som jag fått hem den senaste tiden: 


Först ut är två rec-ex. Den nya människan av Boel Bermann som jag redan läst ut och tyckte väldigt mycket om. Sagoberättaren av Antonia Michaelis läser jag just nu och är lite smått kär i. Helt fantastisk bok. Stort tack till Kalla Kulor och Opal förlag för rec-exen! 


Under sommarveckorna har det på söndagar funnits en bokloppis inte långt ifrån där jag bor och där har jag köpt en del böcker. Har varit nyfiken på Sophie Kinsellas Shopaholic-seie ett tag så när jag hittade En shopaholics bekännelser i riktigt bra skick fick den följa med mig hem. En riktig färgklick i bokhyllan! Läste Systrar i Jeans serien för många år sedan och tyckte väldigt mycket om den men har aldrig ägt serien så jag blev väldigt glad när jag hittade Andra Sommaren och Tredje Sommaren, på bokloppisen. The Carrie Diaries av Candace Bushnell bytte jag till mig på en bokbloggsträff i Lund och Ibland bara måste man av David Levithan hittade jag på Röda Korset i stan. 


Sedan AnnaBookshelf recenserade Och så var det bara en av Agatha Christie och började samla på Christies andra böcker har jag varit väldigt nyfiken på författaren och velat börja samla själv. Är ju otroligt roligt att ha något att samla på. ^^ Gissa om jag blev glad när jag på ovan nämnda bokloppis hittade fyra Agatha Christe böcker, på engelska dessutom. De är inte i världens bästa skick direkt, men jag fick dem för 2kr styck så jag klagar inte. Böckerna är The Man inte the Brown Suit, The Under Dog, Poirot's Early Cases och The Big Four.  


Inkheart av Cornelia Funke hittade jag på en bokoutlet i Höganäs och köpte på grund av det fina omslaget trots att jag redan äger hela serien på svenska. Soul Screamers Volume 3 och With All My Soul köpte jag på Bookdepository i samband med releasen av förstnämnda bok så att jag äntligen kan avsluta serien. The Archived av Victoria Schwab hittade jag på Halmstads Bokhandel och kunde helt enkelt inte låta den stå kvar i hyllan. Ska bli spännande att läsa! 


 Tack vare Ebba från Vitgulstrumpa fick jag veta att Hamrelius bokhandel i Malmö hade 40% på allt i butiken eftersom de ska flytta. Eftersom jag skulle besöka Malmö den dagen passade jag självklart på att gå in där och fick med mig fyra fina böcker hem. Fever av Lauren Destefano och Scarlet av Marissa Meyer är uppföljare till böcker jag ännu inte läst, men har i bokhyllan. Tror dock att jag verkligen kommer att gilla dem så det var därför jag köpte fortsättningarna. Clockwork Princess av Cassandra Clare var Collector's Edition så kunde bara inte låta bli att köpa den. The Elite av Kiera Cass är uppföljaren till The Selection som jag läst och gillat. Ska bli roligt att äntligen få läsa fortsättningen. 

// Frida


14 kommentarer:

  1. Jag förstår inte heller hur det kan vara så svårt att låta bli att köpa böcker, med tanke på att man redan hemma har en hög med olästa böcker. Går man in i en bokhandel kommer man garanterat ut med några nya (om där finns några bra böcker vill säga). En härlig hög med böcker du skaffat i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det är helt galet, men antar att det är samma för alla som har något som de gillar riktigt, riktigt mycket. Måste dock skärpa mig och läsa mina böcker också, för jag vill ju verkligen läsa dem men ofta kommer bibliotekslån i vägen eftersom de måste tillbaka till biblioteket medan mina egna böcker alltid finns kvar. Så typiskt mig ^^

      Radera
  2. Åååå är Clockwork princess lika stor som de små mortal instruments böckerna? Om du förstår vad jag menar? :)
    Läser också sagoberättaren nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är storpocketversionen som jag köpt. Hade gärna haft alla i den lilla storleken men har lyckats köpa fel så många gånger att jag inte längre orkar bry mig om att det ser helt ojämnt ut i bokhyllan ^^

      Radera
  3. Wow, en rejäl mängd trevliga böcker du fått tag i!!

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad kul att du köpt på dig några Agatha Christe! Det ska bli kul att se vad du tycker om henne :)

    Åhh, jag vill så gärna läsa The Archived, ska bli kul att se vad du tycker om den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyssnar på "Och så var det bara en" just nu som ljudbok och än så länge gillar jag den även om det var en lite långsam början.

      Ska försöka läsa den så snart som möjligt! :D

      Radera
  5. Haha det börjar bli många som samlar på Agatha Christie nu! Dags att starta en klubb kanske? :)

    SvaraRadera
  6. Svar: Haha, jag har också samma problem med bibliotekslån. Funderar på att sätta reserverings- och låneförbud bara för att xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag också behövt göra, men varje gång jag går till biblioteket för att lämna tillbaka böcker hittar jag nya jag vill låna och det är så svårt att lämna kvar dem..

      Radera
  7. Åh så himla många bra böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att jag ska tycka mycket om dem :)

      Radera