2013-11-07

Goodreads Choice Awards

Nu är det återigen dags för Goodreads Choice Awards och jag tycker faktiskt att det är ett väldigt bra utbud det här året. I alla fall i de kategorier som jag är intresserad av - Young Adult och Middle Grade. Jag tycker att det är väldigt roligt med den här typen av award eftersom man får upp ögonen för böcker som många tyckt om och som man kanske glömt bort i vimlet av alla nya böcker. 

Här nedanför har jag samlat de böcker som jag vill läsa/har läst inom kategorierna Young Adult och Middle Grade. 

Young Adult Fiction

I den här kategorin hade jag faktiskt inte läst en enda bok (!) men där var desto fler böcker som jag är väldigt nyfiken på. 

Perfect Scoundrels by Ally Carter The Distance Between Us by Kasie West Out of the Easy by Ruta Sepetys Dare You To by Katie McGarry
United We Spy by Ally Carter Fangirl by Rainbow Rowell Eleanor & Park by Rainbow Rowell This Is What Happy Looks Like by Jennifer E. Smith
Rose Under Fire by Elizabeth Wein Two Boys Kissing by David Levithan Just One Day by Gayle Forman The Moon and More by Sarah Dessen

Young Adult Fantasy & Science Fiction 

Var helt säker på att jag hade läst någon av de här böckerna, men det visade sig att jag faktiskt inte läst någon av de här böckerna heller ^^. Men jag vill faktiskt läsa nästan alla böcker i den här kategorin. Allegiant, The Elite och The 5th Wave har jag redan hemma så det ska väl inte dröja allt för länge innan jag läser dem. 

The Elite by Kiera Cass Allegiant by Veronica Roth The 5th Wave by Rick Yancey The Darkest Minds by Alexandra Bracken
Crown of Midnight by Sarah J. Maas The Indigo Spell by Richelle Mead Scarlet by Marissa Meyer Clockwork Princess by Cassandra Clare
Steelheart by Brandon Sanderson Prodigy by Marie Lu Unravel Me by Tahereh Mafi Requiem by Lauren Oliver

Middle Grade

Nähepp. Ingen bok som jag läst i den här kategorin heller. -.- Men jag har första boken i The Ascendance Trilogy hemma! 


The Enchantress Returns by Chris Colfer The House of Hades by Rick Riordan Doll Bones by Holly Black The Runaway King by Jennifer A. Nielsen

Jag var helt säker på att jag faktiskt hade läst några av böckerna som blivit nominerade, men nu när jag verkligen gick igenom listorna och upptäckte att jag faktiskt inte läst en endaste liten bok börjar man ju undra om jag läser något över huvud taget. Hur kan jag ha missat alla de här böckerna? :O

//Frida

7 kommentarer:

  1. Men man kan väl fortfarande nominera sina egna val? :)

    SvaraRadera
  2. Fick precis samma känsla som du! Hade inte läst någon bok i någon kategori! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som att man har missat en massa.. :/

      Radera
  3. Har inte heller läst någon av böcker, men vill läsa större delen av dem, eftersom så många är uppföljare! Lite trist ändå :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Känns som att man har missat massor. Men en hade du i alla fall läst :)

      Radera
  4. böckerna**
    ... och insåg efter att jag skickade kommentaren att jag visst läst Unravel Me i alla fall!

    SvaraRadera