2013-11-20

TAG: Bump in the night

Blev taggad av Miriam från Schitzo Cookie att göra denna tag, tack! Taggen går ut på att svara på sex längre och sex snabbare frågor. Egentligen är taggen tänkt att göras vid halloween, men jag tycker att den passar bra nu i novembermörkret också. 

Här är mina svar på de "längre" frågorna:

  1. Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
    Men hjälp vilken svår fråga! Jag älskar böcker med övernaturliga inslag och har därför svårt för att välja bara ett väsen.. Kanske häxor/trollkarlar? (om de nu räknas som väsen...?) Har alltid älskat magi och det är ju lite kopplat till just dem. Drakar ligger också högt på listan, men tyvärr brukar jag bli besviken på böcker som handlar om dem eftersom min bild av drakar oftast inte alls överensstämmer med författarens...

  2. Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
    Vill inte spoila någon så väljer att göra det här svaret osynligt. Har du inte läst Divergent ska du inte markera texten! SPOILER! Scenen i slutet av Divergent när Tris blir instängd i ett utrymme som fylls med vatten. Jag hatar små utrymmen och att dessutom riskera att dränkas i ett är en mina värsta mardrömmar. Usch! Fick panikkänslor under den scenen. Man kände nästan själv hur vattnet steg och steg...  SLUT PÅ SPOILER!

  3. Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
    Härmar Miriam här och säger Knockturn Alley av just den anledningen att det ligger precis intill Diagon Alley. ^^ 


  4. Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
    Var är Alaska av John Green. Vet att många älskar den där boken, men jag tyckte att den var otroligt tråkig och fick verkligen kämpa mig igenom den. Hade det inte varit för att det var ett recensionsexemplar och att jag är så envis hade den troligtvis varit oläst än idag.
  5. Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
    Vad sägs som att riva ut alla sidor ur en bok istället? Jag skulle med glädje riva ut varenda sida ur Evernight av Claudia Gray. Det kan faktiskt vara den sämsta boken någonsin och det fanns ingenting, verkligen ingenting, med den som var bra. Gray får nog ta och komma på en helt ny historia att fylla det tomma omslagsskalet med för att den boken ska bli bättre.
  6. Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
    Ännu en svår fråga! Jag gillar ju onda karaktärer och kan inte direkt komma på någon som jag önskar var god istället. Får faktiskt säga pass på den här frågan. 
...och här svaren på de "snabba" frågorna: 
  1. Vilken är din favroritvampyr?  
  2. Klaus från The Vampire Diaries. Egentligen alla The Originals, men Klaus har alltid varit min absoluta favorit.


  3. Vilken är din favoritvarulv?
    Ehm, tror faktiskt inte att jag läst någon bok med någon varulv som jag tyckt speciellt mycket om. Har faktiskt inte läst särskilt många varulvsböcker över huvud taget. Räknas Remus Lupin från Harry Potter? I så fall väljer jag honom. 

  4. Vilken är din favorithäxa?
    Hermione Granger. Utan tvekan! 


  5. Vilket är ditt favoritmonster?
    Muttarna i The Hunger Games. Inte för att jag tycker om dem, men för att jag tycker att de är väldigt obehagliga! Tyckte inte att de var speciellt bra gjorda i filmen, men i boken fick de mig att rysa. Hatade det där med ögonen. Usch! 

  6. Vilket är ditt favoritspöke?
  7. Men hjälp! Jag kan inte komma på en endaste bok som innehåller spöken och som jag läst... (förutom Harry Potter) Jag är ledsen, men måste säga pass på den här frågan också :(
  8. Vem är din favoritmördare?
  9. Förlåt Miriam, men måste sno ditt svar en gång till. Det står helt still i mitt huvud och det finns ingen annan som jag kan komma på just nu som jag kan kalla favorit. Snape blir mitt svar alltså. 

// Frida

1 kommentar:

  1. Oj trodde jag kommenterat denna redan! Håller med om det med drakböcker tyvärr, jättetråkigt :(

    och ingen fara med sno-andet ;P

    SvaraRadera