2011-11-22

The Iron King

Titel: The Iron King, Järnkonungen
Författare: Julie Kagawa
Serie: The Iron Fey
Betyg: 4/5 (än så länge)

Meghan Chase has a secret destiny - one she could never have imagined...

Something has always felt slighly off in Meghan's life, ever since her father disappeared before her eyes when she was six. She has never quite fit in at school.. or at home.

When a dark stranger begins watching her from afar, and her prankster best friend becomes strangely protective of her, Meghan senses that everything she's known is about to change.

But she could never have guessed the truth - that she is the daughter of a mythical faery king and is a pawn in a deadly war. Now Meghan will learn just how far she'll go to save someone she cares about, to stop a mysterious evil no faery creature dare face...and to find love with a young prince who might rather see her dead than let her touch his icy heart.



Lånade boken på engelska på biblioteket och har än så länge läst cirka halva. Men så hittade jag den igår på svenska och bestämde mig för att köpa den. Då kom jag på den smarta idén att jag skulle läsa resten av boken på svenska och sedan jämföra hur pass bra den var. Kan bara säga att jag har höga förväntningar, eftersom den har varit riktigt bra på originalspråket. (Böcker tenderar ju att låta lite annorlunda när de översätts till svenska, ofta då på ett negativt sätt.) Hoppas dock att den fortsätter i samma stil, för den är verkligen jättebra!

// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar