2011-11-21

This Lullaby - Sarah Dessen


This Lullaby
Titel: This Lullaby
Författare: Sarah Dessen
Serie: -
Betyg: 3/5


When it comes to relationships, Remy doesn't mess around. After all, she's learned all there is to know from her mother, who's currently working on husband number five. But there's something about Dexter that seems to defy all of Remy's rules. He certainly doesn't seem like Mr. Right. For some reason, however, Remy just can't seem to shake him. Could it be that Remy's starting to understand what those love songs are all about?

Efter allt bra som jag hört om Sarah Dessens böcker hade jag väldigt höga förväntningar, vilket inte alltid är så bra. Tyvärr levde den inte riktigt upp till mina förväntningar, men den var ändå bra.

Huvudpersonen Remy var en person som man fastnade direkt för, trots att hennes extrema kontrollbehov var lite jobbigt emellanåt. Hon är en stark person som kan stå på sig och jag gillade att hon inte blev helt galet förälskad i Dexter första gången hon såg honom och sedan inte kunde tänkta på något annat än honom, vilket annars är vanligt inom YA. Jag gillade också hur Remy utvecklades genom boken.

Dexter var också en person som jag tyckte mycket om. Älskade hans spontanitet och alla konstigheter han hittade på, vilka nästan alltid fick mig att le.

Boken innehåller en del twistar, men är samtidigt ganska förutsägbar. Förutsägelsebarheten var dock inget som jag upplevde negativt och inte heller något som fick mig att vilja sluta läsa boken. Det fanns hela tiden något nytt att upptäcka och man kan aldrig vara heelt säker på att man gissat rätt.   

This Lullaby var en mysig bok, fylld med både glädje och sorg, och jag tyckte mycket om den. Den var inte bland de bästa jag läst, men inte heller bland de sämre, utan placerar sig helt enkelt i mitten. Den är helt klart läsvärd och passar perfekt när man är trött på all övernaturlig YA.


Detta blev en ganska kass recension i jämförelse med Agnes fina recension om TRE-böckerna, men jag ska bättra mig. Promise! Skyller på att det var ett bra tag sedan jag läste boken och att mitt huvud sedan dess varit fullt med skolarbete..

// Frida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar