2011-11-27

Julklappstips

Såg säsongens sista Babel i torsdags och där gästade bland annat komikern Fredrik Lindström, som skrivit När börjar det riktiga livet? och Jonas Karlsson, som skrivit Spelreglerna. Båda böckerna är novellsamlingar och handlar om relativt vanliga människor, som plötsligt råkar ut för märkliga saker.


När börjar det riktiga livet? är en samling berättelser om personer som skulle kunna vara vem som helst, som funderar över huruvida de lyckats med val av partner och så vidare. Kunde de ha fått något/någon bättre?


Speciellt Jonas Karlssons Spelreglerna fångade mitt intresse. Alldagliga händelser som får märkliga vändningar - plötsligt växer det ut ett huvud ur ryggen på någon.. Precis min humor :)


Tänkte att så här i juletider, det är ju trots allt första advent idag (känns dock inte så), så kunde det vara kul med lite julklappstips och jag vet i alla fall att jag själv hade blivit glad för någon av deras böcker.


Måste tillägga att jag tycker det är synd att programledaren Daniel Sjölin ska sluta, vet inte vem som skulle kunna leda programmet bättre än honom?


// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar