2011-11-21

Nytt i bokhyllan

Eftersom vi gjorde bloggen samma dag som jag fyllde år tyckte jag att det kunde passa bra med en liten kort presentation på de böcker jag fick på min födelsedag.



* Månaden när hjorten fäller sina horn, av Dee Brown. (Författaren till Bury My Heart at Wounded Knee, om ni läst den eller sett filmatiseringen? Grymt bra och sorglig.)
Twilightsagan - den officiella illustrerade guiden, av Stephenie Meyer.



  

* Sankta Psyko, av Johan Theorin. 
* City of Bones, av Cassandra Clare.




















* Divergent, av Veronica Roth

Och dessa köpte jag:
TRE – mördarens ansikte, av Kjetil Johnsen
TRE – de som lever vidare, av Kjetil Johnsen
Erebos, av Ursula Poznanski




TRE-böckerna har jag redan läst så det kommer en liten recension på dem också.
Nu har jag för övrigt satt tänderna i Erebos och jag kan säga att jag var fast redan efter de första sidorna! Läser vidare med spänning..






// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar