2012-10-24

Londonböcker

Hade en helt fantastisk helg i London och det blev en hel del böcker. Nio stycken för att vara exakt. Tyvärr kunde jag inte besöka alla bokhandlar som ni tipsade om. Dels berodde det på att jag inte riktigt hade tiden, eller för att de låg för långt bort. Dels på att mitt resesällskap inte var lika bokintresserade som jag och därav inte var lika pepp på att springa omkring i bokhandlar. Men jag är väldigt glad för alla era tips och de finns nedskriva för att kunna besökas vid nästa Londonresa :) 

Här är alltså böckerna som jag fick med mig hem: 


The Maze Runner * Breathe * The Raven Boys * Slated * Alice in Zombieland * Obsidian

De fyra översta kommer från två olika Waterstones butiker och är alla böcker som jag har velat läsa länge. De hade ett erbjudande att om man köpte två böcker så fick man den andra för halva priset. Helt okej om du frågar mig. Är fortfarande billigare att handla på nätet, men det är så roligt att köpa i fysiska bokhandlar ibland.
De två understa böckerna köpte jag i någon butik som fanns på Victoria Station. Kommer inte ihåg vad den hette, men den hade förvånansvärt stort utbud av YA-böcker och dessutom samma erbjudande som Waterstones. Även dessa böcker är jag riktigt nyfiken på. 


The Carrier of The Mark * Enthralled * Vixen * Revolution * Mysic City

De två översta är faktiskt inte från London, utan kommer från cdon, men eftersom de kom medan jag var borta i London så får de vara med i alla fall. ^^
De tre understa böckerna kommer från Foyles. Deras YA hylla var helt underbar och jag stod där hur länge som helst. Snacka om beslutsångest. Till slut föll valet på dessa tre, och jag är nöjd. Det var inget speciellt erbjudande på dem, men Revolution var signerad, vilket alltid är roligt. 


1 kommentar:

  1. Vilka härliga bokhögar! Ser många intressanta böcker där.. :)

    SvaraRadera