2012-10-22

Nya YA-boksläpp 22/10 - 28/10

The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyer, #2)The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin

Mara Dyer once believed she could run from her past.

She can’t.

She used to think her problems were all in her head.

They aren’t.

She couldn’t imagine that after everything she’s been through, the boy she loves would still be keeping secrets.

She’s wrong.

In this gripping sequel to The Unbecoming of Mara Dyer, the truth evolves and choices prove deadly. What will become of Mara Dyer next?





Finale (Hush, Hush, #4)Finale (Hush, Hush #4) - Becca Fitzpatrick


Fates unfurl in the gripping conclusion to the New York Times bestselling Hush, Hush saga.Nora is more certain than ever that she is in love with Patch. Fallen angel or no, he is the one for her. Her heritage and destiny may mean they are fated to be enemies, but there is no turning her back on him. Now Nora and Patch must gather their strength to face one last, perilous trial. Old enemies return, new enemies are made, and a friend's ultimate betrayal threatens the peace Patch and Nora so desperately want. The battle lines are drawn—but which sides are they on? And in the end, are there some obstacles even love can't conquer?







Fler nya boksläpp

Beautiful Redemption (Caster Chronicles, #4)  The Lost Prince (The Iron Fey: Call of the Forgotten, #1)  The Crimson Crown (Seven Realms, #4)  Bilbo's Last Song
Conjure (The Hoodoo Apprentice, #1)  Destiny Rising (The Vampire Diaries: The Hunters, #3)  Dark Star  Just for Now (Sea Breeze #4)
Blind Spot  Burning Blue  Sacrifice (Legacy, #3)  Ask The Passengers
Caged by Damnation (Caged, #2)  Flutter  Who Could That Be At This Hour?  Dinner With a Vampire (The Dark Heroine, #1)
This Is Not a Drill  Twice Shy  Quantum Coin (Coin, #2)  

Vill läsa

Agnes: The Unbecoming of Mara Dyer!! Åh, som jag längtat! Är verkligen superspänd på att äntligen få läsa den. Finale och Blind Spot är jag också väldigt nyfiken på. Beautiful Redemption vill jag läsa, men måste såklart läsa de tidigare böckerna först^^


Frida: Många böcker som tillhör serier den här veckan. Eftersom jag tyckte riktigt mycket om The Unbecoming of Mara Dyer är jag riktigt sugen på uppföljaren. Har faktiskt redan förbokat den så förhoppningsvis kommer den i veckan. Finale vill jag också läsa, när jag har läst tvåan och trean i serien det vill säga, och The Lost Prince när jag har läst The Iron Fey-serien. Blind Spot och Dark Star fångade också de mitt intresse.  


Finast omslag


Agnes: Omslaget till The Evolution of Mara Dyer är riktigt fint. Blind Spot tycker jag med väldigt mycket om.


Frida: Av någon anledning så gillar jag omslaget till Blind Spot väldigt mycket. Egentligen är det inte så speciellt, men jag gillar det verkligen. Ögon är så fina. Gillar också omslaget till Mara Dyer, men det förra omslaget var snäppet finare faktiskt. 


Vill inte läsa


Agnes: Twice Shy, Burning Blue, This is Not a Drill är några av dem jag inte känner mig alls speciellt sugen på...


Frida: Är inte särskilt intresserad av någon av de andra böckerna faktiskt 
(med undantag av Beautiful Redemption  och Cuantum Coin) där jag vill läsa första boken). Har så många böcker som jag vill läsa, så måste verkligen vara lite snålare med vilka som får ta plats på min to-read-list. Men man vet ju aldrig. 

Fulast omslag

Agnes: H
ur mycket jag än vill läsa boken, är omslaget till Finale verkligen ingen höjdare. Tycker faktiskt att det överlag var rätt många tråkiga omslag den här gången. Till exempel Twice Shy, This is Not a Drill och Crimson Crown är några som inte är något att hurra för direkt. 

Frida: Många omslag som ser väldigt b och tråkiga ut den här veckan. Kan inte bestämma mig för vilket som är sämst. Kanske Caged by Damnation.. Eller This is not a drill.... Eller varför inte Crimson Crown. Nä, ingen bra omslagsvecka det här. Måste ju klämma in att jag är otroligt besviken på Finales omslag också. De andra var ju så fina... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar