2013-12-12

Nytt i bokhyllan (och äntligen tillbaka på bloggen...)

Okej, det var verkligen dags för mig att göra ett inlägg nu! Kommer knappt ihåg när jag gjorde ett senast, om man nu räknar bort senaste Nya Boksläpps-inlägget. Jag och min pojkvän flyttade för lite mer än en månad sedan och vi har precis fått vårt internet att fungera.

Förstår inte hur vi har kunnat överleva så länge utan internet^^ Känner mig heeelt efter och har noll koll på vilka böcker som släppts senaste tiden. Har verkligen mycket att ta igen nu. Frida har verkligen varit hur duktig som helst som lyckats hålla bloggen vid liv när jag har varit utan internet. Nästan så jag vill ge henne en medalj :)

Har hur som helst fått hem en del böcker senaste tiden, både som jag köpt och som jag fått, så jag tänkte att det kunde vara läge att visa dem :)



One - Leigh Ann Kopans

Är såå himla nyfiken på den här boken! Omslaget är dessutom supersnyggt.

The 5th Wave - Rick Yancey

Kommer faktiskt inte ihåg varför jag kände att jag ville köpa just den här boken, det var mest ett impulsköp, men den verkar hur som helst väldigt bra så jag håller tummarna för det.




The Elites - Natasha Ngan

Beställde hem den här nästan direkt efter att den kom ut. Är riktigt sugen på att läsa den nu. 


The Hobbit - J.R.R Tolkien

Första gången jag fick syn på den här utgåvan var när jag och Frida var i Stockholm i somras. Köpte den dock inte då, utan fick den istället för att tag sedan när jag och min pojkvän gick en runda i Science Fiction bokhandeln i Malmö. Tycker omslaget är ruskigt snyggt!




Avgrundens änglar - Magnus Nordin

Här läst några av Magnus Nordins tidigare böcker och dem har jag tyckt mycket om, så jag hoppas på att den här ska vara minst lika bra.

Sagoberättaren + anteckningsbok - Antonia Michaelis

Har hört mycket gott om den här så jag har ganska höga förväntningar. Fast egentligen har jag ingen aning om vad den ska handla om.^^ Fick ett litet anteckningsblock på köpet när jag beställde den och det är ju alltid kul.



Requiem - Lauren Oliver

Tredje delen i Delirium-serien. Köpte andra boken i somras, men har tyvärr inte hunnit läsa den än. Tyckte hur som helst väldigt mycket om första boken så jag är väldigt spänd på att få läsa de andra två.

Allegiant - Veronica Roth

ÄNTLIGEN! Behöver jag säga mer?

Clockwork Princess - Cassandra Clare

Har inte hunnit läsa någon bok i den här serien än, men kände ändå att jag var tvungen att ha den. Blev dock väldigt besviken när jag såg att den var i helt fel storlek... Ser riktigt dumt ut i bokhyllan när alla andra är lika stora utom denna^^ Aja, det är ju trots allt innehållet som räknas och jag är verkligen nyfiken på den här serien.

//Agnes

1 kommentar:

  1. Det var inte dåligt med böcker du hade fått hem! Omslaget till One är mer än megasnyggt! Skit läckert ju!

    SvaraRadera