2013-12-08

Nytt i bokhyllan: Sf-bokhandeln

Besökte Göteborg förra helgen och var självklart tvungen att gå in på Sf-bokhandeln. Hade gärna stannat där för alltid. Så mycket böcker! Jag gick runt i över en och en halv timme innan jag till slut lyckades bestämma mig för vilka böcker som skulle få följa med hem. "Råkade" dessutom gå in där igen dagen efter och helt plötsligt hade jag två böcker till i min samling. Kanske är det tur att jag har en bit till Sf-bokhandeln. Annars hade jag nog varit ganska så pank vid det här laget. Älskar känslan av att handla böcker i en fysisk bokhandel! 


Seraphina - Rachel Hartman
Lånade den här boken från biblioteket i somras och jag tyckte så mycket om den att jag bara var tvungen att ha ett eget exemplar. Så fin! 

The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness
Har haft del 2 i bokhyllan i en mindre evighet och nu kände jag att det var dags att köpa första boken så att jag äntligen kan börja läsa den här serien. Hoppas att den kan leva upp till mina höga förväntningar! 

The Name of the Wind - Patrick Rothuss
Catriona på Little Book Owl har pratat om den här supermycket den senaste tiden och jag blev självklart nyfiken. När jag sedan såg den i hyllan kunde jag helt enkelt inte gå därifrån utan den. 

Shadowfell - Juliet Marillier
Den här boken var lite av ett impulsköp. Har inte hört något om den tidigare, men baksidestexten gjorde mig väldigt intresserad så den fick följa med hem. Hoppas att jag ska tycka om den!

Unwind - Neil Shusterman
Den här boken har snurrat runt på både bokbloggar och booktubes den senaste tiden och det har varit nästintill omöjligt att missa den. Jag har inte alls varit intresserad av den här serien innan, men nu när den fått så mycket positiv kritik och beskrivits som både nytänkande och annorlunda kunde jag omöjligt låta den stå kvar i hyllan. Jag är grymt nyfiken! 


När jag var i Köpenhamn för ett par veckor sedan besökte jag världens mysigaste lilla second hand-bokhandel och den här fina boken fick följa med mig hem. Har varit nyfiken på den ett bra tag och hoppas att den är lika bra som alla säger. 


Welcome, Caller This Is Chloe vann jag i en tävling som hölls av YABC. Trodde att det var författarens nya bok, Goodbye Rebel Blue, som var priset men det visade sig vara hennes debutbok istället. Inte för att jag klagar. Den verkar riktigt bra! 

//Frida

4 kommentarer:

  1. Köpte också Tidsresenärens hustru på second hand för ett tag sedan.

    SvaraRadera
  2. Åh, The Time Traveller's Wife, himmel, så jag älskar den boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att jag också ska göra det :)

      Radera