2013-12-20

Vårens utgivning

I veckan trillade äntligen katalogen Vårens Böcker ner i brevlådan och jag kastade mig över den så fort jag fick tid. De flesta böcker kände jag redan till eftersom jag håller ganska bra koll på förlagens egna hemsidor, men det är ändå mysigt att sitta med en riktigt katalog framför sig. Pricka för böcker som intresserar en, anteckna, läsa reportage och texter om vårens debutanter. 

Det är faktiskt lite snålt med böcker i ungdomskategorin i vår, men jag hittade ändå en del som intresserade mig. Tänkte göra en liten lista här med de böcker som jag fastnade mest för. 

Omslagsbild: Det handlar om dig Omslagsbild: Make it stort Omslagsbild: Tusen och en chans

Hade faktiskt helt missat det här boken, men blev väldigt nyfiken efter att ha läst det lilla avsnittet om författaren som fanns i katalogen. Verkar vara en mysig kärleksbok med djup! 

Den avslutande delen i den mysiga och humoristiska serien om Filippa som försöker förverkliga sina skådespelardrömmar i London. Längtar efter att få se hur allt kommer att sluta! 

Den svenska översättningen av "Ketchup Clouds". Handlar om en tjej som bär på en väldigt mörk hemlighet och som börjar brevväxla med den dödsdömde fången Stu. Låter spännande! 

 Ljus ljus ljus

En fristående uppföljare till Blodsmagi, som gavs ut i början av året. Är väldigt nyfiken på både den här och Blodsmagi. Böcker med inslag av magi är nämligen något som jag aldrig får nog av. 

Spänning, humor och en liten gnutta skräck är vad som utlovas i den här spökjägarboken. Jag är väldigt nyfiken! 

Har älskat allt jag läst som Gilla Böcker har gett ut, så hoppas på en ny guldklimp! Den har tydligen fått den finländska versionen av Augustpriset och sägs vara både vacker och sorglig och gå rakt in i läsarens hjärta. Passar mig perfekt! 

Fler ungdomsböcker som ges ut våren 2013

(Klicka på bilderna för att komma till förlagens hemsidor) 

 isbn9789172996472  Frostskymning
Färglös Utslängd De hemliga tecknen Konsten att ha sjukt låga förväntningar
I huvudet på Colin Fischer Pappersstäder Stad av glas Skuggan av Anna
Knock Out (pocket)  Omslagsbild: Spring så fort du kan Omslagsbild: Stjärnmärkt

// Frida






2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Katalogen finns att beställa här: http://svenskbokhandel.prenservice.se/KodLandning/Index/?Internetkod=286-2861001 (kostar runt 130:- med frakt)
      Du kan också fråga efter den på ditt bibliotek. De borde ha den, men finns den inte kan de säkert köpa hem den :)

      Radera