2013-12-24

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckans ämne är "Topp tio böcker som jultomten gärna får ge mig"

 These Broken Stars (Starbound, #1) The Bronze Horseman (The Bronze Horseman, #1) Froi of the Exiles (Lumatere Chronicles, #2)

Smaragdgrön - Kerstin Gier
Läste ut Rubinröd förra veckan och jag vill helst läsa vidare på serien nu på en gång. Därför vore det ganska så väldigt bra om den här gömde sig i något paket... 

These Broken Stars -  Amie Kaufman & Meagan Spooner
Den här boken gavs ut alldeles nyligen och ligger den här inte i ett paket under granen kan jag lova att jag kommer att beställa den så fort julklappsöppningen är över. Så mycket vill jag ha den. 

The Bronze Horseman - Paullina Simons
CatrionaLittle Book Owl har pratat supermycket om den här boken och självklart blir jag nyfiken på vad det är som gör den så bra. 

Froi of the Exiles - Melina Marchetta
Varför den här boken inte redan finns i min ägo är helt obegripligt. Jag älskade första boken och är tvärsäker på att jag kommer att tycka precis lika mycket om den här. 

Pawn (The Blackcoat Rebellion, #1) Fairytales for Wilde Girls Orleans

Pawn - Aimée Carter
Har läst en hel massa positiva recensioner av den här boken de senaste veckorna och blivit mer och mer övertygad om att det här är en bok jag måste läsa. 

Fairytales for Wilde Girls - Allyse Near
En relativt okänd bok, här i bokbloggsvärlden i alla fall, som har läskigt högt betyg på goodreads. Beskrivs som bubbelgumsgoth-saga och jag tycker att det låter alldeles underbart.

Orleans - Sherri L.Smith
Många har utnämnt den här är till bästa debut- och standalonebok 2013 och då känner jag att man nog borde läsa den. 

Star Cursed (The Cahill Witch Chronicles, #2) The Bone Season (The Bone Season, #1) The Elites

Star Cursed - Jessica Spotswood
Älskade första boken. Är supernyfiken på hur det ska gå för Cate och systrarna.  End of story. 

The Bone Season - Samantha Shannon
Många har beskrivit den här som invecklad och krånglig, vilket bara har gjort mig ännu mer nyfiken. Jag älskar invecklade och krångliga nya världar med egen terminologi. Jag vill ha! 

The Elites - Natasha Ngan
Är det okej att vilja ha en bok bara för att omslaget är otroligt fint? Den här boken vill jag nämligen ha mer för omslagets skull än för själva boken... Av goodreads att döma ska dock boken vara väldigt bra och det är ju bara ett stort plus. 

//Frida








6 kommentarer:

  1. Samantha Shannons bok känner jag att jag börjar få ett ordentligt sug efter :)

    God jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Speciellt efter alla recensioner som cirkulerat på bokbloggarna.

      God jul! :D

      Radera
  2. Drömgångare tror jag säkert skulle passa dig bra då, den är krånglig men inte för krånglig :)

    SvaraRadera
  3. Har Rubinrød av Kerstin Gier på min liste! Og These Broken Stars ogThe Bone Season skulle jeg også ha laget plas til.
    Er helt enig i at coveret til The Elites var nydelig, så den skal jeg så absolutt finne frem og lese om på Goodreads. Det samme gjelder Star Cursed og Orleans. Så takk for tips og god jul! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker verkligen att du ska läsa Rubinröd! Tyckte väldigt mycket om den och jag har hört att böckerna bara blir bättre och bättre.

      Vad roligt att du hittade så många som du blev nyfiken på. God jul! :D

      Radera