2013-12-03

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne. 

Veckans ämne är "Topp tio böcker som släpps 2014 som jag längtar efter"

City of Heavenly Fire (The Mortal Instruments, #6) Camelot Burning (Metal & Lace, #1) Alienated (Alienated, #1) The One (The Selection, #3)

City of Heavenly Fire - Cassandra Clare
Jag har fortfarande inte läst CoLS, men jag kommer att ha gjort det innan den här boken släpps. Även om jag är lite besviken på hur serien har utvecklats är jag supernyfiken på hur det hela ska sluta. 

Camelot Burning - Kathryn Rose
Omslaget är inte något vidare, men titeln fångade mitt intresse. Jag är totalförälskad i tv-serien Merlin och kan inte få nog av historier som bygger på legenden om Arthur. Detta verkar vara en steampunkig variant och jag är definitivt nyfiken!

Alienated - Melissa Landers
Tycker att den här låter riktigt spännande! Handlar om utbytesstudenter från en annan planet som kommer till jorden. 

The One - Kiera Cass
Jag tyckte förvånansvärt mycket om The Selection, och även om jag tycker att det är lite väl utdraget att göra det till en trilogi, är jag väldigt nyfiken på slutet. 

Lady Thief (Scarlet, #2) After the End (After the End, #1) The Retribution of Mara Dyer (Mara Dyer, #3)

Lady Thief - A.C Gaughen
Jag var faktiskt nöjd med hur Scarlet slutade, men jag är verkligen inte ledsen över att få hoppa in i Gaughens Robin Hood-värld igen. 

After the End - Amy Plum
Jag har inte läst något av Plum tidigare, men jag blev väldigt nyfiken på boken efter att ha läst baksidestexten. Handlar om en tjej som levt undangömd i Alaska i tron att resten av världen förstörts i Tredje Världskriget. Självklart visar det sig att det inte alls är så... 

The Retribution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
The Unbecoming of Mara Dyer var en av de obehagligaste och konstigaste böcker jag läste förra året, men jag tyckte väldigt mycket om den. Har fortfarande inte läst uppföljaren, men ser redan fram emot att få svar på alla mina frågor i den avslutande delen i trilogin. 

 The Almost Girl Sisters' Fate (The Cahill Witch Chronicles, #3)

Shadow Scale - Rachel Hartman
Jag älskade Seraphina och jag har redan nämnt det ett hundratal gånger här på bloggen, men jag tycker att den förtjänar mycket mer uppmärksamhet än den fått. Den är sååå bra! Ser superdupermegamycket fram emot uppföljaren. 

The Almost Girl - Amalie Howard
Den här boken har fått väldigt blandad kritik av förhandsläsarna, men jag är fortfarande nyfiken eftersom beskrivningen låter så lovande. 

Sisters´ Fate - Jessica Spotswood
Har inte läst Star Cursed än och jag vet faktiskt inte riktigt varför eftersom jag verkligen tyckte om Born Wicked. I vilket fall är jag väldigt spänd på hur serien ska sluta. Kan hända att jag väntar med att läsa andra boken tills jag äger den här. Då slipper jag ännu en jobbig cliffhanger ^^ 

//Frida











2 kommentarer:

  1. Har inte heller läst City of lost souls än, gillar inte utvecklingen alls i CoFA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen synd att Clare inte slutade efter tredje boken. :( Men nu när det finns tre böcker till vill jag ändå veta vad som ska hända...

      Radera