2012-07-11

Cover Reveals (1)

Eftersom jag tycker att det är så himla kul med omslag och för att det dyker upp nya precis hela tiden, så tänkte jag skapa en egen kategori till det. Kategorin får det väldigt uppfinningsrika namnet Cover Reveals ;) Jag vet inte hur ofta dessa inlägg kommer dyka upp eftersom det helt beror på hur många omslag som släppts och jag vill gärna ha några stycken innan jag publicerar. Men ett i månaden ska jag nog lyckas skrapa ihop. För att inläggen inte ska bli allt för långa så kommer jag att välja ut några omslag att skriva lite mer om, och resten kommer jag bara att visa i slutet av inlägget. Lite likt våra nya boksläpp-inlägg. :) 

Clockwork Princess (The Infernal Devices, #3)Jag börjar med ett omslag som de flesta av er antagligen redan har sett eftersom det cirkulerat på många bloggar under dagen - omslaget till tredje delen i Cassandra Clares serie The Infernal Devices. Omslaget twittrades fram av fans i går kväll/natt och jag måste säga att jag tycker att det är riktigt, riktigt fint. Helt klart det finaste i serien. Älskar den fina klänningen, boken och ljuset som kommer upp från den, halsbandet, bakgrunden. Allt! :) 














Deep Betrayal (Lies Beneath #2)
Omslaget till sjöjungfruboken Lies Beneath's uppföljare Deep Betrayal tycker jag även det är väldigt fint. Jag brukar tycka om undervattensbilder, men om det är något som jag skulle klaga på så är det att den saknar den sjöjungfrukänsla som första bokens omslag hade. Men det gör faktiskt inte så mycket. 
















Såg nyligen att de ändrat omslaget på Tempest av Julie Cross. Antagligen för att det ska passa bättre med omslaget till uppföljaren Vortex. Ett extremt dåligt val om ni frågar mig. Tycker att det nya omslaget, eller snarare bakgrunden, till Tempest är galet ful i jämförelse med det förra. Och omslaget till Vortex... Bara nej, nej och åter nej. Inte fint någonstans. 


Andra nya omslag

Cover Reveal: Scarlet (Lunar Chronicles #2) by Marissa Meyer. Coming 2/5/13 Cover Reveal: Nameless (Tales of Beauty & Madness #1)  by Lili St. Crow. Coming 12/2012 Cover Reveal: Shards & Ashes  by Melissa Marr & Kelley Armstrong. Coming 2/2013

Cover Reveal: Spellcaster  by Claudia Gray. Coming 3/5/13 Cover Reveal: Fragments (Partials #2)by Dan Wells. Coming 2/26/13 Cover Reveal: Dead Silence (The Body Finder #4) by Kimberly Derting. Coming 4/16/13

Vad tycker ni om veckans omslag? Någon favorit? :) 

// Frida



2 kommentarer:

  1. Jag älskar Clockwork Princess och Fragments,
    Shards & Ashes var också fint. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte väldigt mycket om omslaget till Scarlet! Jag gillar att den röda capen är i centrum, fokus på det ikoniska liksom.

    SvaraRadera