2012-07-28

The Statistical Probability of Love at First Sight

Titel: The Statistical Probability of Love at First Sight
Författare: Jennifer E. Smith
Serie: -
Betyg: 4/5

"Who would have guessed that four minutes could change everything?"
Today should be one of the worst days of seventeen-year-old Hadley Sullivan's life. Having missed her flight, she's stuck at JFK airport and late to her father's second wedding, which is taking place in London and involves a soon-to-be stepmother Hadley's never even met. Then she meets the perfect boy in the airport's cramped waiting area. His name is Oliver, he's British, and he's sitting in her row.
A long night on the plane passes in the blink of an eye, and Hadley and Oliver lose track of each other in the airport chaos upon arrival. Can fate intervene to bring them together once more?
Quirks of timing play out in this romantic and cinematic novel about family connections, second chances, and first loves. Set over a twenty-four-hour-period, Hadley and Oliver's story will make you believe that true love finds you when you're least expecting it.


Fick en del lovord från Frida efter att hon läst boken på svenska för inte så länge sedan om att den här boken skulle vara en väldigt gullig kärlekshistoria och den fick självklart följa med i min förra beställning. Och eftersom jag fick höra att det skulle vara en kärlekshistoria lite ut över det vanliga var det precis det jag förväntade mig, vilket betyder att mina förväntningar var ganska höga. Kan lugnt säga att jag inte blev besviken det minsta. Det här var helt klart en jättesöt bok som verkligen väckte en hel del känslor hos mig.


Precis som Frida skrev i sin recension, som ni hittar ni här, så känner även jag att jag hade väldigt lätt att relatera till Hadley eftersom jag också har skilda föräldrar. Men också för att hon som karaktär kändes så väldigt äkta. Hon är på väg till sin pappas bröllop som hon uppenbarligen inte vill gå på och det är egentligen inte ett dugg konstigt att hon beter sig eller tänker som hon gör. Man förstår henne och det är helt okej att hon är upprörd. Samtidigt blir hon både lite tagen och distraherad när hon plötsligt träffar Oliver och upptäcker att han har en unik förmåga att få henne på andra tankar. Trots mina skeptiska tankar i början (måste erkänna att de fanns där) så blev jag övertygad ganska snabbt om att deras möte och växande relation till varandra var "äkta".

En sak som slog mig var att jag gillade den härliga blandningen mellan humor och allvar. Det är varken mer av det ena eller det andra, utan en perfekt kombination av båda. Och för att få en sån här "annorlunda kärlekshistoria" att fungera behövs verkligen båda delar. 

//Agnes

1 kommentar:

  1. Vad är grejen med fötter på bokomslag egentligen? ;)

    SvaraRadera