2012-07-19

Lite nya böcker :)

Den senaste veckan så har jag köpt en hel del böcker, trots att jag inte läst en enda av de jag köpte vid min senaste beställning och dessutom har en megastor hög med låneböcker. Jag är verkligen omöjlig när det kommer till att köpa böcker. Det är ju så härligt med nya böcker.. ^^


Ögat över månskäran ♥ Upprorsänglar ♥ Längtans rike

Lånade den här trilogin på biblioteket för inte så länge sedan, men när jag såg dem på en bokutförsäljning så tänkte jag att jag lika gärna kunde köpa dem så att jag slapp stressa med att läsa dem. Har kommit på att jag gärna gör så. Alltså köper böcker som jag lånat bara för att jag känner sån tidspress. ^^ 




Partials - Dan Wells ♥ Forsaken - Jana Oliver ♥ Sisters Red - Jackson Pearce ♥ Glow - Amy Kathleen Ryan ♥ Mercy - Rebecca Lim


Fem böcker, vilka alla är första boken i en serie. De fyra översta har jag velat ha väldigt länge, men Mercy var lite av ett impulsköp. Tyckte den lät ganska bra och den hade fått många positiva recensioner. Lite roligt att köpa en bok som man inte vet så mycket om för en gångs skull.

Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor ♥ Ascend - Amanda Hocking ♥ The Other Life - Susanne Winnacker ♥ The selection - Kiera Cass


En trevlig liten blandning med böcker. The Selection hade jag egentligen tänkt att jag aldrig skulle läsa pga hela den där grejen mellan författaren och en recensent, men jag är så nyfiken på hur boken är efter alla recensioner jag läst och för att jag faktiskt hade den på min att-läsa-lista redan innan allt det hände, så den fick mot all förmodan följa med mig hem ändå. Daughter of Smoke and Bone är också den en lånebok som jag bestämde mig för att köpa istället, men mer pga att jag tror att jag kommer älska den och ändå vilja köpa den senare än pga tidsbristdilemmat. 

Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren ♥ Tygväska

Har länge funderat på om jag skulle köpa den här eller inte. Var inte överförtjust i första boken, Cirkeln, men när jag väl stod där inne i bokhandeln och såg att man fick en fin liten tygväska om man köpte boken så var jag bara tvungen. Tygväskor är ju bara för fina, och ja, jag är lite nyfiken på vad som ska hända också ;) 

// Frida



2 kommentarer:

  1. Åh vad många intressanta böcker!! Jaa visst är man hopplös, man köper alltid massor mer böcker än man hinner läsa...

    SvaraRadera
  2. Åh Ögat över månskäran (och resten av triologin) är superbra, du kommer nog inte att ångra ditt köp!

    SvaraRadera