2012-07-12

Bekräftat




Okej, många vet det säkert redan, men nu är det i alla fall bekräftat att sista filmen i The Hunger Games-trilogin, alltså Mockingjay, ska bli två filmer. Första delen kommer ha premiär den 21 november 2014 och del två kommer att ha premiär den 20 november 2015. 



Vet inte riktigt vad jag ska tycka om beslutet att göra två filmer av sista boken. Först och främst är jag riktigt nervös inför nästa år när andra filmen, Catching Fire, har premiär (23 november). Dels eftersom de byter regissör, men också för att The Hunger Games var så galet bra och det finns ju en risk för att nästa film inte kan mäta sig med första eller blir i en helt annan "stil" (ta Twilight-filmerna som ett exempel, så kanske ni förstår vad jag menar).


Men om de nu lyckas bra med Catching Fire och sen fortsätter på samma spår och lyckas få ihop allt på ett bra sätt när de nu delar upp och gör två filmer av sista boken, så tycker jag helt klart att det är ett bra beslut. Är filmerna lika bra som första gör det ju absolut inget om man drar ut på det lite, eller hur? Så får man njuta lite mer. Jag menar, det funkade ju bra när de delade upp sista Harry Potter, så varför skulle det inte göra det nu? Är dock lite rädd för att det ska bli för utdraget och kanske rent av tjatit? Hoppas verkligen inte det, men känner mig ändå lite rädd för det. Vad tror ni?


Nåja, nu ska jag inte sitta här och oroa mig över det, det är ju som sagt lååång tid kvar tills de har premiär. Och om drygt en månad släpps ju äntligen (!) The Hunger Games på DVD. Längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar