2012-07-05

Harry Potter, bokmärke och så några bokhylleplan

För några veckor sedan kunde jag inte hålla mig längre utan slog på stort och köpte den kompletta Harry Potter DVD-boxen. Är grymt glad att jag köpte den. Har de flesta filmerna sedan innan, men tycker det är alldeles för spretigt att ha några på VHS (från den gamla goda tiden...) och sen några på DVD.^^

Har sett första och andra filmen nu och de är ju så galet bra. Minns när jag såg första filmen på bio för hur många år sedan som helst och då tyckte jag att alla i filmen var så stora och jag satt bara och längtade tills jag skulle bli lika stor och "vuxen" som de var. När jag såg första filmen nu satt jag bara och tänkte på hur otroligt små och söta de var!

Funderar även på att läsa alla böckerna snart (tänka sig att jag aldrig har gjort det innan?! Fy på mig!) men det får nog vänta tills efter, eventuellt till slutet av sommaren. Tänker mig att det får bli ett slags maraton - en bok om dagen i en vecka, kanske?

Var på ett museum (ibland är det riktigt spännande med gamla saker) för ett antal veckor sedan också och på vägen ut fick jag syn på ett magnet-bokmärke som jag kände att jag var tvungen att köpa. Föreställer ett jättegammalt ben med en massa inristade mönster på, som fanns med på museet. Kanske inte världens snyggaste, men jag gillade det på något sätt ändå, plus att jag kände att jag behövde ett nytt bokmärke och de med magneter är så otroligt praktiska att ha för de trillar inte av.


Till sist tänkte jag bara säga lite kort att jag har lekt hemmafixare i några dagar (visserligen för några veckor sedan det med) och snickrat ihop två bokhylleplan till. Lyckades hitta en vägg att klämma in dem på tillsammans med två andra som jag gjort tidigare. Hade ju som mål att under året bygga minst fyra bokhylleplan och nu har det alltså hunnit bli sammanlagt sex stycken. 


//Agnes

3 kommentarer:

  1. Haha, köpte en sådan box i höstas jag också, fastän jag redan ägde alla filmer förutom Deathly Hallows, vilket ju var lite dumt, men den var så fin och jag ville ha den så mycket. Sedan så tänkte jag skriva till er om det häromdagen, men det blev aldrig av, så jag passar på att nämna hur mycket jag älskar er design nu! (:

    SvaraRadera
  2. Älskar ditt bokmärke! Och HP-boxen också såklart, trots att jag inte har läst böckerna eller sett alla filmer. Men bokmärket är hur fint som helst. Kanske för att jag har nån slags konstig fascination för skelett/ben och sånt, haha.

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt bokmärke ;)

    SvaraRadera