2012-03-03

Chasing Brooklyn

Titel: Chasing Brooklyn
Författare: Lisa Schroeder
Serie: -
Betyg: 5/5

Restless souls and empty hearts

Brooklyn can't sleep. Her boyfriend, Lucca, died only a year ago, and now her friend Gabe has just died of an overdose. Every time she closes her eyes, Gabe's ghost is there waiting for her. She has no idea what he wants or why it isn't Lucca visiting her dreams.

Nico can't stop. He's always running, trying to escape the pain of losing his brother, Lucca. But when Lucca's ghost begins leaving messages, telling Nico to help Brooklyn, emotions come crashing to the surface.

As the nightmares escalate and the messages become relentless, Nico reaches out to Brooklyn. But neither of them can admit that they're being haunted. Until they learn to let each other in, not one soul will be able to rest.


Så. Otroligt. Fint.
Fin handling, fina karaktärer, fint språk. Precis allt med den här boken fångade mig och jag tror aldrig jag läst något så här gripande förut.

Jag gissar på att den här recensionen inte kommer att bli så särskilt lång, för jag har svårt att riktigt få fram det jag vill ha sagt. Alla känslor är så svåra att beskriva och när jag har läst något så här bra vill jag inte heller förstöra allt genom att babbla på i en evighet...

Sträckläste boken hela dagen igår och kunde verkligen inte lägga den ifrån mig. Det fanns liksom inget ställe där jag kunde ta en riktig paus, för det var så spännande rakt igenom, så fruktansvärt gripande. Och så otroligt sorgligt. Jag kände verkligen för de här människorna, deras sorg och saknad och smärta blev till min egen. Kunde känna förvirringen, ilskan, skräcken. Allt blev så verkligt på något sätt.

Blev helt förälskad i det fina sättet Lisa Schroeder skrivit den här boken på. De korta meningarna som samtidigt innehöll så mycket av allt, som sa så mycket. Det blev som en enda lång, vacker och underbar dikt.

Hittade en liten boktrailer också, som jag passar på att lägga in :) Älskar verkligen boktrailers. Tycker det borde finnas fler av dem...
//Agnes

3 kommentarer:

  1. Åh, jag blir helt överlycklig varje gång jag ser någon som läst Chasing Brooklyn och älskat den. Världens finaste bok.

    SvaraRadera
  2. tack så hemskt mycket:DD
    TACK:D<3

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja, de är absolut värda att läsas! Även Far from you, som är min favorit av hennes böcker tillsammans med Chasing Brooklyn :)

    SvaraRadera