2012-03-25

Falling For You :)


Läste precis att Lisa Schroeder, författaren till Chasing Brooklyn, kommer ut med en ny bok nästa år som kommer att heta Falling for you. Ska bli riktigt spännande att få se hur den kommer att vara, dels för att hon inte har skrivit den på samma sätt som hennes tidigare böcker, den blir med andra ord inte på vers. Jag blev hur som helst riktigt glad för jag älskade verkligen Chasing Brooklyn som jag sträckläste och jag hoppas att Falling for you kommer att vara minst lika bra, även om det är en helt annan typ av bok :)





Här kommer lite av det som står om boken:

Lisa Schroeder's FALLING FOR YOU, about a teen girl who relives the love of a dangerous boy, and unravels the secrets that haunt her family, as she hovers between life and death, searching for light amid the darkness--and a reason to hold on, to Annette Pollert at Simon Pulse by Sara Crowe at Harvey Klinger, to be published in Spring, 2013.

"I worked really, really hard on this book and I hope my readers like it. It's different for me - it's not in verse, although there is some poetry sprinkled throughout. It's also sort of a mystery -- from the first page, the reader knows something bad has happened to the main character, but it's not revealed what's happened and how it happened until the end of the book."

Jag tycker i alla fall att det låter som något riktigt lovande och jag längtar redan tills den kommer ut, även om det är ett helt år kvar... Fram tills dess kan man ju alltid försöka ta sig igenom hennes andra böcker, som också verkar vara riktigt bra :)

// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar