2012-03-08

Översättning och tillökning


En serie som jag verkligen älskar är Hush, Hush -serien (Fallen ängel) av Becca Fitzpatrick och än så länge har de två första böckerna översatts till svenska. I maj kommer tredje delen på svenska och namnet på boken kommer att bli Noras Val. Tja, att jag är besviken är inget jag tänker dölja. Första och andra boken tycker jag ändå fick fina svenska namn, men det här... Jag vet inte vad ni tycker (?) men jag tycker inte det passar alls. Hur som helst är jag glad ändå, för jag gillar verkligen de här böckerna :)



Beautiful Redemption (Caster Chronicles, #4)




En annan serie som nu kommer att få tillökning är Caster Chronicles - serien (som en del kanske känner till?) av Kami Garcia och Margaret Stohl. Fjärde delen ska alltså heta Beautiful Redemption och omslaget är enligt mig ganska fint. Jag blir i alla fall sugen på att köpa den, men tyvärr dröjer det innan den släpps - i oktober. 


//Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar