2012-03-24

My Soul To Take

My Soul to Take (Soul Screamers, #1)Titel: My Soul To Take
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers, #1
Betyg: 4/5

She doesn't see dead people. She senses when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Literally.

Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest guy in school. But a normal date is hard to come by when Nash seems to know more about her need to scream than she does. And when classmates start dropping dead for no apparent reason, only Kaylee knows who'll be next.


Åh vad det är roligt att plocka upp en bok, utan att ha några som helst förväntningar, och upptäcka att den är riktigt, riktigt bra. Jag var fast efter första sidan och hade det inte varit för att jag haft så mycket annat att göra hade jag sträckläst den. Riktigt spännande, bra story, bra karaktärer och intressanta övernaturliga varelser som jag aldrig hört talas om innan, så kallade Bean Sidhes. Det är alltid lika roligt att få läsa om "nya" övernaturliga varelser, för det kan bli lite tjatigt i längden med alla vampyrer, varulvar, fallna änglar och älvor (även om jag gillar dem också). Så ett stort plus till det! 

Karaktärerna tyckte jag som sagt också om. Kaylee och Nash är så otroligt söta tillsammans och i stora delar av boken satt jag med ett stort leende och med ett "aw.." återkommande i mina tankar. ^^ Men de var inte Kaylee och Nash som jag fastnade för mest, utan det var Todd. Han är en intressant karaktär och jag hoppas få se mer av honom i uppföljaren, My Soul To Save. Lite mystisk sådär, och det brukar jag vara ganska svag för haha. ^^

Tempot är ganska högt, och det finns många frågor som man vill få besvarade och som gör att man vänder blad i ljusets hastighet. Det är dessutom riktigt spännande och det är svårt att riktigt veta vart historien är påväg. En hel del oväntade tvistar blev det också, som i alla fall jag inte var beredd på. 

Så, om du vill ha en paus från alla vampyrer och varulvar och är sugen på en spännande, lite annorlunda, historia, med det sötaste paret på länge, så tycker jag att My Soul To Take är ett bra val. Själv ska jag bege mig till biblioteket på måndag och låna uppföljaren och kanske även trean, för jag kan knappt vänta på att få veta hur historien kommer att utvecklas.. 

// Frida

1 kommentar:

  1. YAY! :D En till som gillar serien! :D Jag har nästan sträckläst alla som finns sedan jag läste första boken! :P Jag läste faktiskt ut fyran igår och är verkligen sugen på mer av dem! Och jag håller fullständigt med dig om Nash och Kaylee. De är verkligen så söta tillsammans! :) Jag lovar dig att du kommer att älskar tredje boken! efter att jag hade läst den visste jag inte hur länge jag skulle klara mig utan att läsa fyran! :P

    SvaraRadera