2012-04-24

Deadly Little Secret

Deadly Little Secret (Touch, #1)Titel: Deadly Little Secret
Författare: Laurie Faria Stolarz
Serie: Touch, #1
Betyg: 0,5/5



Until three months ago, everything about sixteen-year-old Camelia's life had been fairly ordinary: decent grades; an okay relationship with her parents; and a pretty cool part-time job at an art studio downtown. But when Ben, the mysterious new guy, starts junior year at her high school, Camelia's life becomes far from ordinary.

Rumored to be somehow responsible for his ex-girlfriend's accidental death, Ben is immediately ostracized by everyone on campus. Except for Camelia. She's reluctant to believe he's trouble, even when her friends try to convince her otherwise. Instead she's inexplicably drawn to Ben...and to his touch. But soon, Camelia is receiving eerie phone calls and strange packages with threatening notes. Ben insists she is in danger, and that he can help – but can he be trusted? She knows he's hiding something...but he's not the only one with a secret.


Efter cirka fyrtio sidor in i boken fick jag ett sammanbrott och avvägde kraftigt att lägga undan boken och aldrig plocka upp den igen. Jag menar, låter mystisk kille som räddar tjej från att bli mosad av en bil bekant? Eller att tjejen omöjligt kan sluta tänka på den där killen och blir galet förälskad vid första mötet? Och dessutom vet att den där mystiska kille är farlig och att hon egentligen inte borde vara intresserad av honom, men är det ändå? När den mystiska killen killen börjar undvika tjejhuvudrollen under kemi/biologilektionen  visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Snälla nån! Lite nytänkande tack.

Efter mycket funderande beslöt jag mig ändå för att fortsätta läsa eftersom jag ville kunna säga att den faktiskt var dålig utan att någon kommenterar att jag inte kan säga det då jag inte läst ut boken. Så, jag läste alltså ut boken och den blev snäppet bättre när jag insåg att jag nog hade missuppfattat en del saker vilket faktiskt gjord det lite spännande, och då menar jag lite, men överlag var den en plåga att ta sig igenom.

Karaktärerna var för mig antingen alldeles för platta och tråkiga, eller alldeles för överdriva. Själva historien är också den väldigt seg, förutom en liten, liten tvist mot slutet. Annars var det bara onödigt babblande i evigheters evigheter. 

Tja, det är ganska obvious att jag inte alls tyckte om den här boken. Hade tänkt ge den noll, men på grund av den lilla tvisten får den ändå ett halv poäng. Men det är då ingen bok som jag rekommenderar. Finns mycket bättre böcker att ägna sin tid åt istället :) 

// Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar