2012-04-26

I Heart You, You Haunt Me

















Titel: I Heart You, You Haunt Me
Författare: Lisa Schroeder
Serie: -
Betyg: 5/5

Girl meets boy.
Girl loses boy.
Girl gets boy back...

...sort of.

Ava can't see him or touch him,
unless she's dreaming.
She can't hear his voice,
except for the faint whispers in her mind.
Most would think she's crazy, but she knows he's here.

Jackson.
The boy Ava thought she'd spend the rest of her life with.
He's back from the dead,
as proof that love truly knows no bounds.


Åh, ännu en sorglig bok. Och gud så bra dessutom! Funderar på om inte Lisa Schroeder har blivit lite av en favoritförfattare hos mig, men det är kanske för tidigt att säga eftersom jag bara har läst två böcker av henne än så länge. Något som är säkert, dock, är att hon skriver som en ängel. Och jag kommer garanterat läsa fler av hennes böcker. Troligtvis alla.

Precis som Chasing Brooklyn, var boken skriven med korta meningar som på samma gång innehöll en hel värld av tankar och känslor och det blev, återigen, som en enda lång underbar dikt som gick rakt in i hjärtat på en. Det är egentligen helt sjukt att man kan bli så påverkad av en bok som jag blev av både denna och Chasing Brooklyn, det går liksom inte riktigt att förklara. Språket, känslorna, karaktärerna... ja, det är helt enkelt så bra som det någonsin skulle kunna bli.

Man grips verkligen tag av boken och plötsligt försvinner världen runt omkring och det enda man kan tänka på är vad som står i boken. Läsa, läsa, läsa... Sträckläste boken, kunde verkligen inte lägga den ifrån mig förrän sista sidan var läst. Det slutade inte precis som jag hade väntat mig, även om slutet gjorde mig glad och lite lättad på samma gång. Men det var egentligen bara bra, för det finns nog inget tråkigare än en bok som är helt förutsägbar. Jag önskar bara att boken vore lite längre, för den tog slut alldeles för fort. Och jag önskar att alla skulle läsa denna boken, för den är så himla fin!


// Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar