2012-04-11

My Soul To Save

My Soul to Save (Soul Screamers, #2)Titel: My Soul To Save
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers, #2
 
Betyg: 4,5/5



OBS! Detta är en recension på den andra boken i en serie och jag försöker undvika spoilers, men kan inte garantera att där inte är någon. Det beror lite på hur känsliga ni är, men nu är ni varnade i alla fall ;) 

When Kaylee Cavanaugh screams, someone dies.

So when teen pop star Eden croaks onstage and Kaylee doesn’t wail, she knows something is dead wrong. She can’t cry for someone who has no soul.

The last thing Kaylee needs right now is to be skipping school, breaking her dad’s ironclad curfew and putting her too-hot-to-be-real boyfriend’s loyalty to the test. But starry-eyed teens are trading their souls: a flickering lifetime of fame and fortune in exchange for eternity in the Netherworld—a consequence they can’t possibly understand.

Kaylee can’t let that happen, even if trying to save their souls means putting her own at risk...


Jag tyckte väldigt mycket om My Soul To Take, första boken i serien, och var lite rädd, trots att jag hört från andra att serien bara skulle bli bättre, att jag skulle bli besviken. Men nejdå, My Soul To Save är riktigt, riktigt bra. Till och med bättre än den första boken. Tempot är högre och ibland var det så spännande att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

Man får lära känna karaktärerna bättre och jag tycker fortfarande att Kaylee och Nash är ett av de sötaste paren jag läst om, men att det kanske blir lite för mycket om dem ibland. Även om Kaylee är lite väl naiv ibland så måste jag ändå säga att jag tycker om att hon inte är rädd för att upptäcka den nya världen hon kastats in i och att hon har ett stort hjärta och vill hjälpa så många som hon kan även om hon riskerar sitt eget liv.

Tod, som var min favoritkaraktär i första boken, håller stadigt den platsen nu också och jag tycker om att man får meta mer om honom och se fler av hans mänskligare sidor. Dessutom gillar jag de partier i boken där han retas med Kaylee och Nash. Det är inte hysteriskt roligt, men jag sitter med ett rätt stort leende nästan varje gång. Tycker om när det är så där småroligt och inte känns överarbetat för att få det roligt. Tod höjer verkligen boken och det att man aldrig riktigt vet var man har honom gör boken mer spännande.

Det är många nya begrepp, som Demon's Breath, och varelser som presenteras i den här boken vilket gör det mycket intressant. Dessutom får man en större inblick i hur Neverworld fungerar och ser ut. Samtidigt får man mer förståelse för de saker som tagits upp i första boken, vilket jag tycker är väldigt bra. 

Efter att ha läst My Soul To Take vill jag bara kasta mig över tredje boken i serien, men "tyvärr" ligger en hög med biblioteksböcker, som snart måste lämnas tillbaka, och väntar vilket innebär att jag måste läsa dem först... Men sen så! ;) 

Så, till alla er som inte har har läst den här serien än vill jag bara säga: Gör det! :) Jag tvivlar på att ni kommer att ångra er. 

// Frida

1 kommentar:

  1. Du MÅSTE läsa nästa bok!! :D Oh shit! Det är nog en av mina favoriter i serien! :P

    SvaraRadera