2012-04-12

Where The Truth Lies

Where the Truth LiesTitel: Where The Truth Lies
Författare: Jessica Warman
Serie: -
Betyg: 4,5/5

On the surface, Emily Meckler leads the perfect life. She has three best friends, two loving parents, and the ideal setup at the Connecticut prep school where her father is the headmaster. But Emily also suffers from devastating nightmares about fire and water, and nobody knows why. Then the enigmatic Del Sugar enters her life, and Emily is immediately swept away—but her passionate relationship with Del is just the first of many things that aren't quite what they seem in Emily's life. As the lies she's been told start to unravel, Emily must set out to discover the truth regarding her nightmare; on a journey that will lead her to question everything she thought she knew about love, family, and her own idyllic past.



Då har jag tagit mig igenom tre av de böcker jag lånade för ett tag sedan. Har tyvärr inte hunnit läsa så mycket som jag hoppats på den senaste tiden och de kommande veckorna lär det inte bli så mycket läsning heller, har grymt mycket att göra nu... Men ska göra mitt bästa för att pressa in så mycket läsning det går mellan varven i alla fall! :)

Till boken nu då. Får väl avslöja att jag hade ganska svårt att komma in i den från början, men jag tror att det beror helt på att jag varit så stressad och inte på själva boken, för när jag väl började komma in i den mer blev jag helt fast! 

Jag älskade känslan som hela tiden fanns i bakgrunden att någonting var väldigt fel eller att någonting kommer att hända snart. Och det gjorde det verkligen. En bit in i boken och allt verkade plötsligt hända på en gång. Jag tror att detta är den enda boken jag har läst som tagit så många oväntade vändningar. Ingenting var ju som man trodde från början och de mest oväntade saker hände precis hela tiden. Snart var ingen den man trodde från början och nästan alla verkade bära på stora hemligheter. I slutet var jag så överväldigad av allt som hände att jag höll på att bli galen. Hade ingen aning om hur det skulle sluta.

Det fanns en del karaktärer jag gillade och en del som jag tyckte verkade lite skumma. Huvudpersonen, Emily, gillade jag bäst och det var så lätt att känna hennes rädsla och förvirring när hela hennes liv började krackelera och falla i bitar. När hon blev irriterad eller ledsen eller rädd blev jag också det. Och jag kunde inte låta bli att le när det började hända bra saker. Samtidigt kunde jag störa mig på en del av de beslut hon fattade och ibland fick jag lust att skrika åt henne^^ 

Jag tycker det är synd bara att jag inte riktigt förstod mig på hennes vänner. Tycker inte man fick veta så mycket om dem, förutom Stephanie och henne gillade jag inte alls. Jag hade också väldigt svårt att tycka om Emilys familj. De framstod som den perfekta familjen, men det kändes så fel. Och det visade sig att familjen bar på STORA hemligheter...

Det här är helt klar ännu en bok som jag måste köpa! Känner att jag garanterat skulle kunna läsa den en gång till och i så fall ska jag försöka vara lite mer koncentrerad i början. Men som sagt, det här var riktigt bra! :)

//Agnes

1 kommentar: