2012-04-03

Desires of the Dead

Desires of the Dead (The Body Finder, #2)Titel: Desires of the Dead
Författare: Kimberly Derting
Serie: The body Finder, #2
Betyg: 5/5

Violet can sense the echoes of those who've been murdered—and the matching imprint that clings to their killers. Only those closest to her know what she is capable of, but when she discovers the body of a young boy she also draws the attention of the FBI, threatening her entire way of life.

As Violet works to keep her morbid ability a secret, she unwittingly becomes the object of a dangerous obsession. Normally she'd turn to her best friend, Jay, except now that they are officially a couple, the rules of their relationship seem to have changed. And with Jay spending more and more time with his new friend Mike, Violet is left with too much time on her hands as she wonders where things went wrong. But when she fills the void by digging into Mike's tragic family history, she stumbles upon a dark truth that could put everyone in danger. 



Desires of the Dead var precis lika bra som första delen i serien, The Body Finder, om inte bättre! Jag kan inte riktigt beskriva vad exakt det är som gör att jag älskar böckerna, jag bara gör det. Tror att det beror på allt, egentligen. Miljöerna, karaktärerna, intrigerna, mystiken... Ja, allt. Underbart, helt enkelt, på alla sätt.

Behöver jag verkligen påpeka att jag fortfarande praktiskt taget avgudar Violets pojkvän Jay? Gaah, hur kan man vara så perfekt?! Blev därför helt galen (med kanske en liten risk för att avslöja någonting här...) när jag kom till den del i boken där saker och ting gick helt snett. Tror faktiskt jag dog lite då.^^
En annan som jag också gillade redan i förra boken, men som nu verkligen växt i mina ögon, är Chelsea. Älskar hur hon slänger ifrån sig halvtaskiga kommentarer hela tiden, speciellt till Claire, som inte ens fattar att hon blir förolämpad. Väldigt roligt faktiskt!^^

Huvudpersonen, Violet, hör också fortfarande till favoriterna. Hon känns så mänsklig, trots hennes förmåga att känna av de döda, för hon fortsätter göra misstag hela tiden, samtidigt som hon gör sitt bästa för att faktiskt skydda de hon älskar. Och det är nog det som gör hela boken spännande, att hon gör saker fastän hon verkligen inte borde.

Den här serien har helt klart blivit en ny favorit hos mig! Har redan bestämt mig för att beställa hem böckerna så fort tredje delen kommer ut... Vilket är väldigt snart! :D

Här kommer förresten boktrailern till Desires of the Dead :)

//Agnes

3 kommentarer:

  1. Håller med dig, vid vissa tillfällen i boken får man ju nästan ångest själv när man sitter där och läser! :D

    SvaraRadera
  2. Det känns som att antingen så älskar man boken eller så ogillar man den. Tillhör själv tyvärr den sistnämnda gruppen. Irriterade mig på att Violet gör misstag hela tiden och Jay är som du säger "helt perfekt" så han kändes overklig i mina ögon.

    SvaraRadera
  3. Svar: "Ingen sommar utan dig" tycker jag är bättre än "Sommaren jag blev vacker" men det är ju fortfarande ingen jättebra bok. Skulle nog säga att den är okej, gick iaf snabbt att läsa.

    SvaraRadera