2012-04-17

Lite nytt :)



Fick ett litet ryck efter att ha sett Hunger Games för andra gången på bio, så det första jag gjorde när jag kom hem var att beställa hem lite HG relaterade böcker. Nu har äntligen allt kommit :) Harry Potter: Page To Screen fick också komma med där på ett hörn eftersom jag plötslig slogs av tanken hur hemskt det skulle vara om den var slut när jag väl bestämt mig för att köpa den. Kan säga att jag inte ångrar det det minsta. :D

  • The Hunger Games: Tribute Guide  Har redan läst den och att säga att jag blev besviken är en underdrift. HALVA boken är bara ansiktsbilder på deltagarna och den andra hälften är en beskrivning av vad som händer i filmen fram tills det att spelen börjar, skrivet i någon löjlig kommentatorform. Nej, den rekommenderar jag verkligen inte. Bilderna och citaten från filmen var fina dock. 
  • Catching Fire och Mockingjay (ej på bilden)  Äntligen äger jag hela serien på engelska :D
  • The Hunger Games (Special Edition) Såå fin! Kanske lite onödigt egentligen, men jag kunde inte motstå den. Som sagt var jag ju inne i en HG-bubbla efter filmen och då var det svårt att inte beställa den också ^^ 
  • The Hunger Games: The Official Illustrated Movie Companion Ser fin ut! I alla fall bra mycket bättre än Tribute Guide..
  • Harry Potter: Page To Screen Behöver jag ens säga att jag är överlycklig över att äga den här? Såååå galet fin! Den är dyr, men det är värt varenda krona. Jag lovar :D

I veckan fick jag också hem ett recensionsexemplar från Styxx Fantasy - Själlös av Gail Carriger. Tack så mycket! Har hört en hel den om den så det ska bli spännande att läsa :) 

// Frida

3 kommentarer:

  1. Åh den där samlingen hade jag gärna haft hemma hos mig just nu!

    SvaraRadera
  2. Kan du inte göra ett inlägg om Harry Potter Page to screen? Har länge funderat på om det är värt att köpa den då den är så dyr. Så det skulle vara kul att få se lite bilder från boken och veta lite mer vad den egentligen handlar om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har mest bläddrat i den än så länge och tittat på bilderna. Lite svårt att läsa hela på en gång då den är så otroligt tjock och med väldigt mycket text i miniformat. Men när jag kikat lite noggrannare på den kan jag fixa ihop ett inlägg om den :)

      Radera