2012-09-27

Changelings

Changelings & Other StoriesTitel: Changelings & Other Stories - 7 tales of magic and danger
Författare: Leah Cypress
Serie: - 

Jag hade med den här i ett Friday Founds-inlägg för någon vecka sedan, och när jag var inne på amerikanska amazon såg jag till min förvåning att den fanns att ladda ner där. Helt gratis dessutom. Snabbt laddade jag ner den till min telefon och under en kortare tid fick den fungerar som slöläsning i X Factor pauserna, något som den faktiskt passade perfekt till eftersom novellerna var precis lagom långa för att läsas under en paus.

Jag brukar inte tycka särskilt mycket om noveller och blev därför väldigt förvånad över hur mycket jag tyckte om de här. De var alla väldigt olika men samtidigt hade de hade ett gemensamt tema - magi och mystik.

Jag tyckte faktiskt att alla sju noveller var bra, men jag hade såklart några favoriter som stack ut lite extra och som verkligen etsade sig fast i minnet. Den första novellen, Changelings, var en sådan och nog den som var min absoluta favorit bland dem. Den vill liksom inte försvinna och mina tankar återvänder ofta till den där mystiska och välberättade historien. Gillade den verkligen väldigt mycket. Även Silent Blade, Temple of Stone och Quests, Inc var noveller som jag fastnade lite extra för.

Eftersom Changelings & Other Stories består av noveller, och mycket korta sådana, är det svårt att säga så mycket om dem utan att avslöja en massa och det vill jag ju inte göra. Så ni får helt enkelt ta och läsa dem själva om ni vill veta mer. Novellsamlingen finns ju dessutom att ladda ner helt gratis på amerikanska amazon, så det skadar ju inte att prova :)



// Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar