2012-09-10

Nya YA-boksläpp 10/9 - 16/9

         Hidden (Firelight, #3) Unspoken (The Lynburn Legacy, #1) Shadowfell (Shadowfell, #1) My Super Sweet Sixteenth Century


*Fantasy, Dragons
*Paranormal Romance


*Fantasy, Magic
*Gothic
*Paranormal Romance

*Fantasy, Magic
*Paranormal, Fairies

*Time Travel
*Historical Fiction
*Romance
*Fantasy

            Tilt My Heart Be Damned (Damned, #1) Vessel Nerve


*Contemporary
*Realistic Fiction 

*Paranormal Romance, Demons
*Fantasy, Magic

*High Fantasy, Magic
*Mythology

*Science Fiction - Cyberpunk
*Mystery
*Thriller

           Fate Succumbs (Timber Wolves Trilogy, #3) The Hunt (The Secret Circle, #5) Personal Effects Flesh & Bone (Benny Imura, #3)

*Paranormal Romance
*Werewolves

*Paranormal, Witches
*Fantasy, Magic

*Contemporary
*Realistic Fiction
*War, Death, Family

*Post Apocalyptic
*Horror
*Zombies

             Fang Girl Anything But Ordinary  Dodger The Brides of Rollrock Island

*Paranormal, Vampires
*Humor

*Contemporary
*Realistic Fiction
*Romance

*Historical Fiction
*Humor
*Fantasy

*Mermaids
*Fantasy, Mythology
*Paranormal



              Hanging by a Thread Naruto, Vol. 58 The Water Witch (Fairwick Chronicles, #2) Flight (The Crescent Chronicles, #1)

Hanging by a Thread - Sophie Littlefield
*Paranormal
*Fantasy, Supernatural
*Mystery

Naruto, Vol 58 - Masashi Kishimoto
*Manga
*Action
*Fantasy

The Water Witch (Fairwick Chronicles #2) - Juliet Dark, Carol Goodman
*Romance
*Fantasy, Urban fantasy


Flight (The Crescent Chronicles #1) - Alyssa Rose Ivy
*Urban Fantasy
*Werewolves
*Paranormal Romance




Vill läsa

Agnes: Det var inte direkt jättemånga böcker jag blev så värst sugen på att läsa, men en del har jag hittat ändå. Är rätt så nyfiken på Shadowfell, Vessel, Nerve och Tilt.

Frida: Jag och Agnes brukar ha ganska så lik boksmak, men den här gången tycker vi helt olika haha. Det är galet många böcker som jag vill ha den här veckan. My Super Sweet Sixteenth Century låter supersöt och hur mysig som helst. Vill ha nu på en gång! Är också väldigt intresserad av Unspoken, Shadowfell, Tilt, My Heart Be Damned (är dock liite osäker på den här, beror lite på vilka recensioner den får), Vessel, Nerve, Anything But Ordinary, Dodger och The Brides of Rollrock Island. Vill läsa Hidden också. Inte för att jag gillade de andra två böckerna i serien, men vill veta hur allt slutar. Åh, varför, varför ska jag alltid vilja ha så många böcker? Jag kan ju omöjligt köpa alla.. 

Finast omslag

Agnes: Tycker inte det fanns några omslag som var så speciellt fina faktiskt, förutom Anything But Ordinary som jag gillar rätt mycket. Tycker om bilder tagna under vatten, ser så härligt ut och jag blir så sugen på att bada^^

Frida: Tycker att omslagen till Unspoken och Anything But Ordinary är väldigt fina. 

Vill inte läsa

Agnes: Det fanns en del böcker som jag förmodligen aldrig kommer att läsa eftersom de helt enkelt inte verkade vara min typ av böcker, plus att många var uppföljare i serier jag inte läst eller är intresserad av att läsa - har ju till exempel läst första delen i Fairwick Chronicles, men eftersom den inte var så bra som jag hoppats på är jag inte alls sugen på att läsa andra delen, Water Witch. 

Frida: Tycker det är så svårt att säga vilka man inte vill läsa, man vet ju aldrig helt säkert, men tror nog inte att Flight, Fang Girl och Flesh and Bone är böcker som passar mig direkt. Eftersom Agnes inte gillade första boken i Fairwick Chronicles-serien så tror jag nog inte att jag kommer ge mig på den serien heller. Jag litar på henne :P 

Fulast omslag

Agnes: Tycker som sagt de flesta omslagen var rätt tråkiga den här veckan, framför allt My Heart be Damned, The Hunt och Fang Girl...

Frida: Tycker inte alls om omslagen till Hanging By A Thread, Flight, Fang Girl och The Hunt. 

1 kommentar:

  1. Jag blev lite nyfiken på att läsa The Brides of Rollrock Island. Har aldrig läst om sjöjungrur tidigare så det kanske är dags nu? ;)

    SvaraRadera