2012-09-24

Nya YA-boksläpp 24/9 - 30/9




Alice in Zombieland (White Rabbit Chronicles, #1)
Alice In Zombieland (White Rabbit Chronicles #1) - Gena Showalter

She won’t rest until she’s sent every walking corpse back to its grave. Forever.


Had anyone told Alice Bell that her entire life would change course between one heartbeat and the next, she would have laughed. From blissful to tragic, innocent to ruined? Please. But that’s all it took. One heartbeat. A blink, a breath, a second, and everything she knew and loved was gone.

Her father was right. The monsters are real….

To avenge her family, Ali must learn to fight the undead. To survive, she must learn to trust the baddest of the bad boys, Cole Holland. But Cole has secrets of his own, and if Ali isn’t careful, those secrets might just prove to be more dangerous than the zombies….





Quintana of Charyn (Lumatere Chronicles, #3)
Quintana of Cheryn (Lumatere Chronicles #3) - Melina Marchetta

Separated from the girl he loves and has sworn to protect, Froi must travel through Charyn to search for Quintana, the mother of Charyn's unborn king, and protect her against those who will do anything to gain power. But what happens when loyalty to family and country conflict? When the forces marshalled in Charyn's war gather and threaten to involve the whole of the land, including Lumatere, only Froi can set things right, with the help of those he loves. 








Fler nya boksläpp


The Casual Vacancy Wolf Pact (Wolf Pact, #1) A Fractured Light (A Beautiful Dark, #2) Grimm Tales for Young and Old
Shadows (Ashes Trilogy, #2) Dearly, Beloved (Gone With the Respiration, #2) The Other Normals  The Blessed (The Blessed, #1)
The Turning  The Mephisto Kiss (The Mephisto Covenant, #2) Scorch (Croak, #2) Yesterday
Falling to Ash (Moth, #1) The Hallowed Ones Confessions of a Murder Suspect The Infects
The Paladin Prophecy (The Paladin Prophecy, #1) Flock (Stork, #3) Finding You Finding Me Zom-B (Zom-B, #1)
Covet (The Clann, #2) Under Wildwood (Wildwood Chronicles, #2) Alpha Moon (Silver Moon, #0.5)

Vill läsa

Agnes:
 Finns många böcker den här veckan som jag vill läsa! En del av dem är ju uppföljare i serier och av dem är jag riktigt sugen på Quintana of Charyn, Shadows, A Fractured Light och The Covet. Även The Blessed, Alice in Zombieland och Yesterday verkar bra. Och såklart The Casual Vacancy :)


Frida: Jag borde nog sluta göra de här inläggen för min to-read list håller på att explodera. Snart uppe i tusen böcker. Tusen! Helt galet. Varför finns det så många böcker som man vill läsa, och varför kommer det så många nya böcker som man vill läsa varje månad? Man hinner ju aldrig ifatt. I vilket fall är det väldigt många böcker som jag är intresserad av den här veckan också: Alice in Zombieland, The Casual Vacancy (ingen YA, men det är J.K Rowling så den får vara med i alla fall ^^) och The Blessed. Men mest är det faktiskt serier, vars första bok jag gärna vill läsa, den här veckan: Quintana of Charyn, Shadows, Dearly Beloved, Scorch, Flock och The Covet.

Finast omslag


Agnes: Tycker väldigt mycket om omslaget till Quintana of Charyn och det till Alice in Zombieland.

Frida: Jag gillar verkligen omslaget till Alice in Zombieland, men även det till The Blessed (creepy!) och Falling to Ash. 

Vill inte läsa

Agnes: The Other Normals, Finding You Finding Me och Zom-B är nog inte riktigt min typ av böcker känner jag.

Frida: Tror inte att The Paladin Prophecy, Zom-B, The Infects eller The Other Normals är böcker för mig. Tur att det är några böcker som jag inte känner för att läsa i alla fall ^^

Fulast omslag

Agnes: Tycker det finns en del väldigt tråkiga omslag den här veckan som till exempel Scorch, The Mephisto Kiss, Zom-B och Finding You Finding Me. Nej, inga böcker jag hade plockat upp om jag bara tittat på dem. Sen måste jag tyvärr hålla med Frida (nedan) om The Casual Vacancy...

Frida: Det känns lite jobbigt att säga det, men omslaget till The Casual Vacancy är verkligen ingen höjdare. Varför måste det vara så tråkigt? Hade aldrig plockat upp den om det inte varit för att Rowling skrivit den. Måste säga att jag är riktigt besviken på omslaget till Dearly Beloved också. Omslaget till första boken var ju så fint, men det här.. Nej, inte alls så fint. Ganska så tråkigt det också om jag ska vara ärlig. 



Som ni ser provar vi ännu en variant av våra Nya boksläpps-inlägg. Eftersom vi gillade vårt tidigare upplägg har vi valt att använda det igen, där vi nu väljer vars en bok som vi helst vill läsa (längst upp), samtidigt som vi behållit våra kommentarer längst nere. Vad tycker ni - blev det bättre/sämre? :)

//Frida och Agnes

2 kommentarer:

  1. Jag gillar det bättre såhär! Blir så mycket tryckande fram och tillbaka på Goodreads annars. :)

    SvaraRadera
  2. JK ROWLINGS vuxenroman! Oj, äntligen är den här!! Som jag har väntat :)

    SvaraRadera